I Mongoi!

Emma Säger - I'm on G
Linnea och Malin hör - I MONGIII!

En väldigt spännade kväll fylld med många små ordmissar som gjorde kvällen underbar.
Jag Emma och Linnea B Åkte till Korsån för att jag skulle få komma fån det jobbiga, och dels för att kunna avnjuta helgen på ett värt vis innan skolan börjar ( linnea ville bara avnjuta kvällen och fly från sina 600 beundrare.) Våran resa började väll på Willy's kan man säga.

Vi skulle köpa ingridienser till kvällens Tacodinner. Tyvärr var den vänliga Tacokryddan slut, så vi köpte HOT!
Vi tänkte att hot kan ju inte vara så hot endå. Det är ju bara taco krydda. Men ack vad fel vi hade. Det blev väldigt Hot och vi hinkasde i oss massor med vatten ( utan bra resultat). När vi hade ätit våran kryddstarka mat och våra näsor rann som kranar började vi att spela kort.
Det blev många vilda timmar kring bordet och kortleken. Började lite lätt med Vänd 10a och vänd 8a, sen 7an, neger och president, Hej knekt ( vilket började få oss för galna och orättvisa mot varandra, som tur var Agerade Linnea vuxen och avbröt spelet innan det blev slagsmål om våra kort). Sen så avslutade vi med Hjärter på 3. Tyvärr förlorade jag, men inte stort. Det var väldigt trevligt, sen när vi upptäkte att vi hade suttit och spelat kort i 3 timmar så började vi att se på vänner. Kortspel är verkligen underskattat, det är inte ofta man umgås så mycket som man gör under ett kortspel. Kort är den nya innegrejen, och det är tur, för då kan jag börja förbruka min Coktailkortlek någon gång.

När vi hade sett på vänner och precis skulle till och sova, så behövde Linnea verkligen gå på dass. hon hade ätit lite för mycket ost. Så ut i den mörka, kalla läskiga natten begav vi oss utan ficklampa. Som tur var hade Linnea sin mobil som kunde lysa upp vägen åt oss. Lwekte lite charader för att tänka på något annat. Och när vi var klara skyndade vi oss hem till det tryga huset.
Sen så låg vi och pratade lite, pratade om våra framtidsdrömmar.  Hur snygga och smala och framgångsrika vi är och hur snygga pojkvänner vi har. Wow vad det är underbart att tänka på det haha. Jag tror nog att nästan alla tjejer har sin lilla kvällsdröm som får dom att somna gott.

Jag vaknade upp, det var väldigt kallt i huset. Som vanligt. Donade lite i 1 timme innan dom andra två vaknade. Sen så spelade vi lite mera kort och åkte sedan hem till Falun. När jag hade lämnat at girlsen så begav jag mig hem till Danne. Jobbigt? Njaa. Ledsamt? Ja lite då.  Tänk vad mycket man vill ha något man inte kan få. Det är så jobbigt. Men jag börjar repa mig och inser att det tog slut, kanske var bäst trots allt. Även fast det känns v'ldigt jobbigt nu så kommer det att bli bättre och vi inser att vi gjorde det rätta.

Jag längtar. Bara 3 år. 3 år går fort. Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0