Cheers Darlin'

Som vanligt har man lyckats vända på dygnet alldes perfekt tills på söndagskvällen.
Så inte föräns 01.00 kunde jag tillåta mig själv att somna.
Jag fick lov att tillåta mig att gå upp redan vid sju tiden för att jag började 08.30.
Bara för att göra morgonen bäst så fick jag samma fråga av Pappa som jag får varje gång vi möts i köket på morgonen ( vilket inte händer så ofta då han oftast jobbar i sthlm).

Pappa Lars - När börjar du då?
Dotter Malin - 08.30
Pappa Lars - Värst vad du är uppe i tid då.

Jag blir lika irreterad varenda jävla gång han ska pressa fram det där orden på morgonen.
Antingen så gör han det för att jävlas, han borde veta att jag m¨ste gå upp vid 7 för att hinna med 8a bussen, han vet att jag avskyr att prata på morgonen. Eller så är han en aning förvirrad.
För att testa mitt tålamod ännu mer, står han i vägen för mig. Micron's tid börjar gå ned mot noll, jag kommer inte fram till micron för att pappa ska putsa skon ( i närheten av mina mackor såklart), sen när micron börjar plinga får man komentaren "Tänk på hon som ligger och sover".
DÅ kan jag säga er att jag hade lust att skrika rakt ut och förklara för honom att allt hade varit så jävla lugnt om inte han hade varit i köket och stått ivägen för mig.
Men då hade pappa blivit ledsen så det var bara att säga: MMMMMMM

Jag lyckades ta mig till bussen utan att få ett utbrott. Hjälp jag börjar bli gammal!

Skolan genomled jag och emma utan Maja. Maja hade nämligen bestämt sig för att få feber.
Det enda roliga var väll att Magnus åt upp massor av salldskrydda från en gaffel.

Efter skolan så bjöd linnea mig på fika på Café vi 3.
Så där satt vi vid fönstret ihopp om att se några snygga killar som vi kunde spana på, men inte!
IStället för att spana satt jag och beklaga mig över mitt grabblösa liv.
Förklarade in i minste detalj över hur min kommande pojkvän ska vara.
Sen så får vi väll se hur lätt han blir att hitta. Men jag kan ju resa några varv runt jorden, och sen så får vi väll se var jag hittar honom.
Vi var väll lite bittra, satt och beklagade oss över våra ex ( förlåt danne). Det är sådant tjejer alltid mår bra av att göra. De är mycket lättare att inbilla sig att man är lycklig ensam på det viset.
Det blev helt klart en del Dublin snack som alltid när vi pratar. Jag längtar long time!

Nu vill jag ha närhet. kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0