Jag har haft en bra dag jag.

Den här dagen började som alla andra, med ett stort; JAG VILL INTE GÅ UPP!
Men när jag hade kikat lite på justin & pappa blev på tok för orolig över frallan som stod och väntade på mig var det bara att krypa i morgonrocken och dra mig upp.
Tur var väll det, för precis då ringde peach. Peach Capris.
Vi sa att vi skulle höras efter 1 timme för vi ville ta det lugnt.
Jag tog det inte lugnt, för jag beställde en digitalkamera. Underbart! Jag som verkligen har längtat aset av mig efter den där jävla digitalkameran. Ni som känner mig vet hur länge jag har velat ha en egen sådan.
Så snart, när jag har fått den på posten kommer ni att få se väldigt  roliga bilder, oroliga bilder, snygga bilder, fula bilder mm. A lot of bilder helt enkelt.
Digitalkameran var beställd och Nelly peach var galen. Så vi tog med en på en promenad i en skog där vi inte bruakr gå. Jag är inte ironisk. Nej men jag lovar. Helt ny skog.
Sedan när vi hade gnällt och otacksamma personer som tror att man ska fixa allt åt dem så åkte vi in till stan så att Linnea skulle få fixa allt åt mig. Men otacksam, det är jag inte. Jag är väldigt tacksam och lätt att ha att göra med.
Vi orkade inte fika och det var trafik överallt, så vi tog bilen i trafiken till tempo och köpte frallor.
Det var det bästa vi kunde göra, för det var så gott med frallor och pastej.
Jag ville inte skriva lever för det låter så äckligt. i och för sig så lät pastej inte så mycket godare heller kanske.
Snack, skratt och Lögner präglades vårat samtal av. Även tungt skvaller, som jag redan hade räknbat ut, men Linnea bekräftat. Skrattade lite åt gammla skämt som var 1 dag gammla, skrattade åt gammla händelser som var mer än 1 dag gammla. Skrattade mest åt allt.
En genial idé föddes; Varför inte skriva sms på finska och skicka dom till Oskar?
Oskar blev måttlgit fundersam och kunde inte riktigt förstå vem som höll på med vad.
Han fick en fin förklaring; Det är balkåsen som försöker lära sig några fraser på finska tills hon ska mellanlanda i finland.
Han accepterade förklaring, men blev lite ställd över att linnea hade skrivit Voi Vito till honom.
När oskar var utelåst och skulle sova borta. Vi blev glatt inbjudna för han vill evara knäpp med oss knäppisar hela natten. Fint pyamasparty tänkte vi och hade packningen kalr på ca ½ sekund.
Tyvärr var hosten sjuk & hade feber, så då la vi ned våra pyamaspartyplaner och lekte med Linneas Ipod istället. Det hade varit dumt att åkt 5 mil, för att hänga med någon som har feber såhär innan nyårsafton, speciellt eftersom vi 2 har sveriges sämsta immunförsvar.
Så något klokt har vi trots allt gjort idag. Det var kanske det bästa? Nej, frallorna var nog bättre.
Frallor är bäst. Färska. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0