lugna lördagen

Jag vet precis vad som inte är min och Linneas nya grej. Att hänga på aktuen.

Eftersom linnea är en Fighter & skulle vara ute och bråka i fredags så fick hon sig en åkomma.
När hennes hand aldrig blev bättre så enades vi om att åka till akuten och kika upp det där.
Till en början rullade de på, men när röntgen var klar så fick vi sitta och vänta hur länge som helst för att någon skulle kika på bilderna och säga någonting. Men när vi hade hängt på akuten i 4a timmar kom en sköterska fram till oss och sa att det skulle kunna ta några timmar till innan dom kunde kika på hennes hand. Vi gav upp och åkte därför mot stenslund.

I stenslund möttes vi av en väldigt lycklig och förfriskad Albin.
Albin kunde inte stå rakt upp, men han kunde stå för underhållningen.
När klockan började att bli mycket så blev jag chaffis, så jag och linnea körde ned ett gäng grabbar mot banken. Linnea som var min trogna vän hängde på.
Åkte och lämnade bilen och sedan bar det av mot Linneas Place.
Lite gröt och tvättning och hängning av kläder blev det innan vi kunde krypa ned i sängen.
Vi som hade hoppats på att det skulle bli en tidig kväll. 22.00 blev till 02.00 och vi somnade.
Jag hade mina aningar om att en viss person skulle ringa för att få skjuts hem.
Men när ingen hade rint vid 02.15 kunde jag lugnt somna in.Tio i 3 går mobilen igång, och en fortfarande överförfriskad albin ville hem. Så eftersom jag är så gullig, och det var hans sista kväll i falun på 6 månader kände jag att jag kunde skjutsa hem honom. Så det blev en liten biltur innan jag tillsist kunde få sova på riktigt.

Men vad hjälpte det, lika trött är jag för det idag. So long!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0