The apple and the beast

Idag åkte jag bil med maja till skolan. Det kanske inte låter så spännande, men det var det.
Första gången jag åkte bil med henne faktiskt. Maja borde bli yrkeschaufför.

Dagens stora händelse var nog på samhällskunskapen.
Tommy som alltid får gratis fika hade idag ett äpple som jag bara inte kunde låta bli att taffsa på. Emma var sugen hon med. Vi fick äpplet. Eller Emma fick det.
När jag hade beklagat mig om att jag inte hade ätit ett äpple sen 5 år tillbaka och förklarat hur sugen jag var på det så kunde jag inte motstå frestelsen.
Jag tog en tugga. Och en till. Sen några till.
Maja jämförde mig med Eva i lustgården. Jag kan säga er att jag inte klandrar Eva att hon ville äta av den förbjudna frukten.  Men eftersom jag inte lär mig av andras misstag eller moina egna misstag så åt jag självkalrt av äpplet. Till en början tyckte jag att det gick väldigt bra. Fast nej. Det gjorde det inte.
Det värsta är, jag vill ha mer av det goda äpplet!

Hmm några mer spännande händelser idag?
Ernesto sa att jag inte skulle nedvärdera mig själv.
Anders stod framför mig, emma och maja och tog sig mellan benen ( egentligen rättade han till kalsongerna, eller det var det han sa att han gjorde).
Jag, Emma & Maja vann en rim tävling.
" Inga burkar & Ingen pant, men passa dig. Du måste hålla dig på din kant. För om du den här maskinen genast tömmer, kan du vara säker på att du din jul glömmer"
Eller något liknande. Kommer inte riktigt ihåg hur vi skrev det. Ni kan ju bara gissa vad det är för något i det paketet.

Hade möte med Tomas. Jag tycker inteom våra möten. Han ställer väldigt komplicerade frågor och jag blir alltid så depprimerad när jag har pratat med honom. " Känner du att ditt liv i är i balans?"
HUR ska jag kunna veta det? Jag är bara 18 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0