Walk whit the kids

Världens bästa raggarknep är helt enkelt att ha en unga med sig i en barnvagn.
Linnea har sagt det förut och jag har aldrig trott på henne.
Idag fick jag det bevisat.
Dessutom kan man stå skamlöst och spana in byggarbetare. I sommar så kommer jag att mer än gjärna vandra runt med en unge. Hunttricket fungerar inte, men det gör barntricket.

Som ni kanske redan har listat ut var jag och nea barnvakt idag.
Kalle och stina fick vara offer. Vi rullade ned mot stan.
Käkade lite korv med bröd för att sedan ta en fika på Café vi 3.
När fikan var över så träffade vi på frykholm. Det visade sig att han hade suttit och spanat på oss medns vi hade irrat runt med barnvagnarna på café vi 3 ganska länge. Men vad hjälper det när iaf jag hade ögonen på annat håll. Eftersom Frykholm föll som en kägla för barntricket så hängde han på oss på en promenad runt tisken. Den underbart fina sjön som finns i falun. Eller damm kanske man säger? Eller jag vet inte riktigt vad det är, vattenhål med slam i.
Vi lekte i 2 lekparker på vägen. Jag var superlyrsik över hur skönt det var tt gå promenad i kylan, så jag tjatade 38 % av tiden om hur skönt det var, hur friska mina kinder kändes, hur duktiga vi var, hur lugn i kroppen jag var osv. Ni förstår vart jag vill komma med det hela.
Jag gillade att promenera.

Men när vi närmade oss knoppens backar var det inte alls lika roligt att gå en promenad. Det lutade brant uppför och jag svettades. Väldigt varmt.
Tillsist hade vi tagit oss hem, och vi hade insett att vi inte alls är så vältränade som vi hade hoppats på .
men jag ska vara glad att det var lila kalle jag skjutsade och inte en annan större kalle som vissa trodde haha. Snyggt. Hade det varit stora kalle hade jag nog varit mer än trött.

När vi hade hejdåat barnen så pustade vi ut länge i Linneas säng & hon hällde i sig ½ liter vatten nonstop. jag var måttligt imponerad. När jag hade impatts av Linneas insatts och pustat ut & skrattat var det bara att bege sig hemmåt. Lite mat i magen och ett nytt uppfluffat täckte.
Nu saknas bara en till promenad med Nea & Nelly, en lång och skön dusch ( inte ens chans att jag kryper ned i min säng såhär äcklig) och sen sova STORT, MYCKET & Länge.
Så vare bestämmt.

Jag kan även tillägga att nyårsplanerna är kirrade och klara. Jag gillar tanken på att vara ett glatt gäng med vänner ute på en ö utanför sthlm och festa järnet. Käka järnet och skratta bra.
Det kommer bli kul. Like like it.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0