kebabpannan's trevliga dag

Efter att ha varit lite seriös på bloggen med kort och grejer på inköp, tänkte jag ägna den här lilla studen att inte vara så jätte seriös. Eller, vem vet. Det visar sig helt enkelt.

Jag kan alltid börja med att beskriva min dag. Jag vaknade upp med Linnea B bredvid mig, en mycket sömnig sådan. Efter att ha klickat på Snoooze typ 3 ggr så klev vi äntligen upp. Vi käkade en frukost, som bestod mestadels för mig av jordgubbar. Efter frukosten var det dags för mig att göra något vettigt. Så jag var så duktig så att jag oljande in våran altan (som min bror senare klampade rätt över, inte bara 1 gång, utan 2 för att vara på den säkra sidan).  Sen hade jag tröttnat på att vara duktig så jag och Linnea och Anne och Nelly tog oss en vända ned till båthamnen. Nelly blev helt galen så fort vi hoppade ned i vattnet. Ganska lustigt faktiskt, hon trodde nog att vi skulle drunka eller ngt. När vi kom upp var det dags för Nelly att bada och då syntes inte vattnet vara lika läskigt. Nelly fick springa av sig och jaga pinnar ( hennes största intresse) och sen så drog vi oss hemmåt igen.

Linnea den stackars saten skulle till jobbet, så jag som har det lite bekvämare hängde på mamma och pappa ut med våran nya båt. Wow. Den fungerade. Så vi tog oss en lite tur, åkte runt och tittade lite för att sedan slå oss till ro vid våra grannars stuga ute på Risön. Där låg vi och solade i någon timme innan vi begav oss hemmåt. Jag började med ett fint projekt, sätta in kort i mitt fotoalbum. När jag tröttnade på det så käkade jag en lyxmiddag. Det var väldigt gott.
Släppte mitt projekt och det stökiga köket för att sedan åka på en liten tur med Maja.

Stångtjärn blev kvällens mål, som många andra kvällar. Där träffade jag på Faluns största Tönt Gurra.
Inte nog med det! Han skulle stå och pratade med mig oxå. Så där satt jag och Maja och Lyssnade på faluns tönt. Nej nu var jag taskig! Gurra är faktiskt jätte trevlig.
Jag och Maja kollade upp hennes planeringar och det blev en hel del Arvika snack. Attans var jag är pepp nu! Det känns som att allt kommer att ordna sig med bil, och vi kommer ha så jävla roligt där.
Sen så kollade vi på Maja's 18 års planeringar, och det kommer bli hur kul som helst! Partytält och släkt och grejer, Jag tror starkt på den här sommaren.

Det är bara någr afå grejer som jag har lite svårt att planera in.Sthlm? Hur ska vi sova? Göteborg? När var och hur? Uppsala? När var och hur? Norge? När var och hur?! men jag ska hitta en helg, och jag kom på att jag sa till nån att jag skulle på gävle cityfest. Men den har åtminstone ett bestämt datum. Och det är ju lite positivt iaf. Men nu ska jag kika runt på internet, spela lite couronne kanske.

Morgondagen:  Hålla upp ett lakan i 15 min. Olja in andra altanen. Börja måla det svarta skjulet. Träffa Linnea B. Sola och Bada. Och sen på kvällen = Festa!

Kommentarer
Postat av: Tammy

Du ser inte alls miserabel ut, du är minst lika snygg (:

2006-07-01 @ 19:15:11
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0