Dö barn, DÖ!!

Den här dagen hade väldigt fina förutsättningar att bli perfekt. Men som sagt, ingenting kan vara perfekt.

Jag tog mitt pick och pack och åkte in till stan, med 9.30 bussen bara för att vara på den säkra sidan så att jag inte missade Bjursås bussen. Daniel tyckte att det var väldigt bra att jag tog den tidiga och att jag inte skulle chansa på 10.00 bussen.  han lät väldigt seriös när han sa de, men nu i efterhand så funderar jag på att han kanske var ironisk.  Bussen kom tillsist, bara 10 min försent ( jag väntade nästan 1 timme på bussfan). I grycksbo så klev my dear Isabell på, hon var väldigt nervös, men vi placerade henne breve Gyllner. Han tog väl hand om henne. Vi kom fram, traskade den vanliga dryga långa sträckan till Värmestugan där jag fick gå på toaletten ( man blir kissnödig av att vänta på Bjursåsbussen), knöt skorna och begav oss mot BAGGBO! Underbara Nybörjar hopp som v fullkomligt älskade!

Och nu till det som förstörde den perfekta dagen: Jävla skit barn!
Så fort man ska försöka åka iväg lite försiktigt till ett hopp så dyker dom bara upp, framför dig,bakom dig, nästan på dig. Dom är överallt! Dom kommer till och med  ut från skogen! Och jävla förädrar till ungarna som beter sig lite dant. Jag blev ju så förbannad! Isabell fick höra många sanningens ord där om hur illa jag tyckte om barn för studen. Och vad jag tyckte om deras föräldrar som inte kunde hålla koll på sina barn. och inte nog med att dom skulle komma som små armeer så skulle allihopa självklart ramla mitt emellan hoppen. Ungefär som plockepinn. Dom kunde inte flytta sig, utan dom skulle ligga där ett tag, vänta på att deras oansvarliga morsor kom, sen kudne dom resa sig upp, hämta sina skidor. Stanna kvar på samma ställe, ta på sig skidorna sakta men säkert för att sedan stanna kvar lite längre. Kanske ta sig en funderare om vad som hände egentligen? Va fan vet jag. Idioter är vad dom är ( det fanns faktiskt 1 söt unge).

När dagen började gå mot sitt slut så skyndade vi oss till bussen som visade sig vara en direktbuss, Isabell tittade på chauffören med sina blåa ögon och frågade snällt om hankunde tänka sig stanna i grycksbo. Efter att han ojjat sig så gick han med på det. Ojjandet var nog bara för att han inte ville känna sig så lättflirtad.  Isabell fick kliva av i Grycksbo och jag fick kliva av i stan. Det var väldigt rättvist tycker jag.

När jag kom hem så ringde jag linnea P Som äntligen hade kommit hem från Thailand, ja vad skulle hon dit och göra överhuvud taget? Vi pratade lite om Thailand och lite om festivaler. Jag tror vi kom fram till att vänta med roskilde och åka på hultsfred och arvika. Det tyckerjag låter fint, Fast linnea är mer på Hultsfred än arvika och jag tvärt om.

Jag kilade hem till Lucy där det vaknades Kladdkaka ( som hon hade bakat 2 ggr eftersom första gången tappde hon den på mattan), chips, godis, popcorn och Chili nötter.
Vi började med att uippdatera varandra i ca 2 timmar om vad som hade hänt sen sist. Sist var någon gång på slutet av sommarlovet tror jag. Så det var faktiskt en hel del. När vi var väl uppdaterade om varandras liv så såg vi på Not another teen movie, som inte alls var något bra, lite trött humor. Men sådana filmer kan behövas.
På vägen hem så kikade jag in hos kajsa, dom hade uppdaterat huset Överallt tror jag! Kajsa hade nytt fint nymålat rum, dom hade ett nytt kök, och nytt badrum. Det fick mig att insé att jag är hos kajsa på tok för sällan och att det ska bli ändring på det.

Nej nu ska jag gå och hata småbarn lite till innan jag kryper ned till sängs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0