En tårdrypande tisdag.

Det här är en kort kongress som beskriver lite snabbt om vad min text handlar om.
Äckligt mögligt bröd.
kanske lite skolångest
Vuxenvärlden
Yttrande frihet, eller hängning av folk Hjääälp hon/han hänger här i ett snöra och kommer dö om inte du börjar censurera.
O.C
Längtan


Idag har det varit en väldigt konstig dag, jag vet inte varför. Men den kändes märklig. Nästan som om den inte riktigt fanns där; dagen till ära. Men den såg väll ut som vanligt, jag lyckades smaska på en möggligbrödbit, det smakade skit, så jag fick lov att rosta mackor. Jag har tröttnat på mat. Det är inte roligt att äta mat längre. Jag tycker ingenting är gott, eller jo kanske omelett och god lördagsmat. Men matlusten har lixom försvunnit. Så det känns inte så kul att äta. Bananer är kul att äta, men det är bara för att jag tänker på det där programet jag såg när jag gick i 8an. ja ni vet, när det var två stycken personer som va rutklädda till könsorgan och psrang omkring och hoppade in i varandra, till orkestermusik. Och i nästa klipp så var det någon sm käkade banan, och åter igen till hoppande könsorgan.
Och sen åter tillbaka till dagen. Körkortsteori. Ja. Det kändes som om jag hade varit på den där lektionen förut. Konstigt? Vi hade matte, den var inte så spännande. Jag och Maja försöker verkligen anstränga oss att plugga matte, men det är lite svårt nu när maja tagit klivit in i vuxenvärlden. Hon tog det näst störtsa klivet. Hon skaffade sig en helsvart plånbok, i skin som är den mest praktiska jag har sett.

För att skingra vuxenvärldstankarna så började vi umgås med emma. Oj vad det blev fel, hon är ju den enda som är 18. Men faktum är att Emma gillar att lyssna på spännade saker. Så vi diskuterade killar, som tror mycket om sig själva. Det gillar alla att prata om. Vi hade svenska, vi pratade om att hänga ut folk på internet via dagböcker. Vadå? Jag har aldrig hängt ut någon sådär direkt. Jag har bara skrivit att jag inte gillar rebecka, att krisitan luktar svett, att tammy inte kan åka längdskidor m.m. jag skulle inte kalla det hänga ut folk, jag kallar det yttrandefrihet, och sanningen. I och för sig så ljuger jag en hel del, eller jag gillar ju verkligen inte Rebecka, och Krisitan luktar faktiskt mycket svett, och Tammy är inte så bra på att åka längdskidor, Äsch nu kom det in en sån där fin lögn igen. Tammy ät faktiskt duktig på längdskidor, hon är lika duktig som mig. Vi är bäst.
Undra om Annika har läst på min blogg? Åfan, nu hängde jag visst ut henne oxå. Eller jag kanske bara nämnde hennes namn. Jag vet inte. Varöfr skriver jag om det här? Och varför känner jag mig träffad. Jag lovar att alla har hängt ut någon någon gång, det brukar bara vara så att jag hänger ut någon i varenda litet inlägg jag skriver.

Nu går vi vidare. Vi fick sluta efter svenskan för Tomas och hans två mystiska gäster dök aldrig upp till klassrådet. Han får faktiskt se till att hålla tiderna i fortsättningen. Men ja klagade inte, men det gjorde karl.
Jag åkte hem, glömde att uträtta det enda min mamma frågad eom jag kunde göra. Iställetlagade jag mat, tråkig mat såklart, och pratade med danne. Sen så sa vi Hejdå, och jag välkomnade O.C.
Jag borde inte se på O.C. För så fort någon är ledsen, och jag kommer att tänka på att seth var mobbad innnan serien började så börjar jag att grina. Jaaa, jag vet, jag är lite töntigt. Så där satt jag i min ensamhet och grinade för att det var så synd om Seth.
När klockan började närma sig 17.10 fick jag lov att säga hejdå till O.C, och utan förvarning så tog jag på mig min Gammla Gymnos overol.overall.overåål. Det pirrade till väldigt skönt i magen och jag kände mig väldigt avslappnad. Jag tror jag saknar gymnastiken en hel del.
Jag åkte itl dansen, fick tänkte pånågot annat än att seth var mobbad, det tror jag var nyttigt för mig. För jag grinade iaf inte. Och jag var rent ut sagt glad. Efter regnet kommer solen :D
Men nu såg jag på desperate housewives och började näästan att grina för att gabrielle kommer att gå missfall. Oj vad jag inte borde tillåtas att se på serier som är känsloladdade.  Eller serier som har en handlig. Ge mig Will & Grace så kommer jag inte börja grina. Eller jo, det skulle inte förvåna mig.

Och åter igen så undrar jag varöfr inte mina helger skulle kunna vara dubbelt så långe, och varför sommarlovet inte skulle kunna vara dubbelt så långt, och skolan hälften så lång. Då hade jag kunnat vara hos isabell och danne i helgen på samma gång,elelr på samma helg åtminstone. Jag hade kunnat vara i finland 2 veckor istället för 1. Jag hade kunnat, äsch jag ger upp. Bäst jag går och lägger mig och ringer danne för en analys om vad det är som är fel på mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0