Ett äventyr vid pumpen.

Igår  var det en dag som jag och Tammy uträttade väldigt mycket på. Vi gick upp tidigt på morognen. Eller jag vet inte riktigt hur tammy's morgon gick till så jag får hålla mig till min egna.

Jag vaknade runt 09.00 kanske, löste Sudoku så att mamma inte fick läsa tidningen, irrade runt sen som en galning i huset för att få med mig alla grejer hem till Tammy. När jag äntligen hade lyckats komma fram till Tammy så insåg jag att jag inte hade fått med mig min termos. Men skidorna var med och vi begav oss iväg till pumpen.  Fast det tog ett tag för vi förstog inte riktigt hur Tammy's längdskidor fungerade. Att åka bort till Pumpen var längre och drygare än vad vi trodde, och efter 5 min på längdskidor så var vi redan trötta och svettades, så vi kom överens om att 8 km spåret var kanske att ta oss vatten över huvudet så vi tog 3.4 km spåret istället.  Vi träffade en trevlig Farmor, som vi både kände igen, men vi visste inte riktigt var ifrån. Hon kanske dansade med oss?  Vi fortsatte våran färd, och när vi hade åkt kanske 1 km av spåret så tyckte vi att det var bäst att vi tog en paus. Vi drack en kopp chocklad då insåg jag att jag ahde glömt mitt sittunderlag hemma. Och folk bara åkte förbi oss. Efter en stund på stenen åkte vi vidare uppför alla uppförsbackar.  Efter ca 1 km till så bestämde vi oss för att ta den riktiga fikan. Så där satt vi i ett litet skjukl medans folk åkte förbi oss och hejjade glatt. När kylan  började krypa för nära våra kroppar så åkte vi vidare. Nu hade vi bara nedför. En mördarnedförsbacke. Jag släppte iväg tammy först så hon kunde kolla hur svårt det var. Det tog inte lång tid innan jag såg tammy välta ut i diket och ett stort moln av snö flög upp. Och så fort hon hde rest sig upp så kom det ett barn (Fan vad alla barn förföljer mig) i en orange röd overall som började glida ned för bakcen, runt svängen och sedan vidare, utan ett jävla problem. Med ganska bra självförtroende började jag oxå att glida ned för backen, men det gick inte så bra för mig heller.
På exakt samma ställe som Tammy hade ramlat på, ramlade jag oxå på. Så jag gled på magen så hela min mage blev kall, och snöig. Så vi är inte så bra på Längdskidor, men vi hade åtminstone roligt, och det är det som är huvudsaken med sport.  Och det kändes väldigt bra när vi åkte under mål grejen. Fast mindre bra kändes de på hemvägen, den var så lång. Men när vi kom hem till tammy och jag hade fått i mig lite chips ( om har ALLTID chips hemma) så började det att kännas bra. Tammy fick klä på sig lite mera kläder och sedan så åkte v hem till mig. Klädde på oss ännu mera (k)läder så begav vi oss iväg på en skotertur, utforskade nya ställen och så vidare. Tammy hade jätte roligt, hon satt och skrattade hela tiden haha.

tillsist tröttnade både hon och jag på frisk luft så vi tog en dusch, och kollade på O.C och åt maaat med mycket vitlök! Sminkade oss och blev skitsnygga. Sen så kom isabell som oxå var skitsnygg. Så vi kollade på O.c och började bege oss mot bussen. Fast bussen åkte förbi oss, men som tur var finns det lite snällt folk, för en farbor stannade och gav oss lift. Vi fick åka till främby, där han spärrade vägen för bussen så att vi kunde få hoppa på. Det var nästan som en James Bond film. Spännade och kul. Vi möttes upp med Linnea, Mattias och William och begav oss mot gruvstugan som visade sig ligga i världens ände och var inte alls mysig.  Jag, Tammy och Isabell hade väntat oss en mysig stuga i trö med stolar och bord, men vi möttes av ett garage som var kallt och fullt. Vi kollade på Jajemensan filmen Och sedan så begav vi oss hemmåt, Tammy köpte lite godis, och jag och isabell smakade. Vi gick i tid till bussen som skulle komma 22,30. Så där stog vi 22,20 och väntade i världens kallaste snöstorm, men när klockan hade blvit 22,33 så övergav hoppet oss, så vi ringde till gyllner, och det visade sig att han hade kollat fel. Som tur varså hade han bara kollat fel en kvart, så vi skyndade oss in till stan och kunde åka hem.

När vi väl var i källviken så barriekrade vi oss i soffan med tårta, godis, popcorn, mackor och Loka och självklart O.c. Och sedan när natten kom närmare så åkte tammy hem och jag och Isabell kröp ned i sängen och jag fick en fintrevlig rethosta. Jag älskar den. Inte.

Dagens låt: Saves the day - Hold

Kommentarer
Postat av: Tammy

Haha, ja det var verkligen som en james bond film :)

2006-03-05 @ 17:53:46
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0