en superb lördag!

wow. Igår hade jag den roligaste dagen på hur länge som helst!
Började dagen med en god frukost hemma hos Linnea för att sedan bege oss ned på staden.
Linnea storhandlade, Stay up's till kvällen till ära, hårnålar, oxå till kvällens ära. Sen så blev det 3 stycken tröjjor. Satt oss på bussen, bara för att insé att linnea hade ju glömt kameran.
Kom till Källvika, lämnade lite påsar, ringde Pernilla för tat höra så att Linnea kunde äta maten ( Lite jobbigt om hon hade ätit något som gjorde att hon fick lov att hänga på toaletten hela kvällen). Sen tog vi bilen tillbaka till Knoppen för att hämta kameran och lite sladdar.
Eftersom vi är dom två största tidsoptimisterna på denna planet så tog vi det lugnt, brände ut kort, kollade på kort, Duschade och segade oss som fan. Helt plötsligt insåg vi att tiden började att rinna iväg, så vi stressade som fan. Han inte ta några kort när vi var som snyggast ( alla vet att man är som snyggast precis när man ska lämna hemmet)... Åkte till Linnea för att hämta alkoholen. Linnea satt och flashade med sin Glittercider, mamma blev måttligt imponerad. Åkte mot sågmyra.
Och vi får kvällens första guldhändelse:

Mamma bakom ratten, jag bredvid, Linnea i Baksätet. När vi kommer till Sågmyra började vi genast att spana efter Herrgården. Efter mycket om och men skymtar vi lite marshaller, åker frammåt och ser herrgården. Finns 2 stora stenpelare med en öppen grind. Alla tittar lite konstigt mot grinden och ser den höga snövallen, men vi skymtar öven en bil framför herrgården. Linnea säger lite försiktit - Vi kanske ska gå härifrån?
Mamma - Nej då! Vi har volvo det ska nog gå bra.
Hon backar, tar sats och gasar över den höga snövallen, och hålle rpå att köra in i stenpelaren. Men hon missade den som tur va. haha, Sen så såg vi att det fanns en upplogad väg från vänster. Men vad gjorde dte, det gick ju bra endå.

Kom in i Herrgården, snackade med värdinnorna lite, drack välkomsdrink. Kände sig lite bortkommen, men sen så började folket ramla in en efter en. Stog ute vid rökrutan och hängde.
Dan - Hej, Dan
Malin - Hej, Malin.
Dan - Hej
Malin - Hej vi har träffats förut
Dan - Neej har vi?
Malin - Jaa, jag har varit hemma hos er, Vi skulle fixa med någoit växthus
Dan - haha va?
Malin - aaah, men du känner nog inte igen mig, för då hade jag Blondt, fett hår och hade skitfula kläder för att jag hade åkt snowboard hela dagen.
Dan - Jahaaa är det du.
Shyssta klubben haha.
Resten av kvällen fylldes med God mat, Aqua Tini och Tetra ( terta i vänster hand, stort ölglas i höger), massor av skratta och väldigt speciella toalett besök. Jag har nog aldrig haft stått i en så rolig toalett kö någon gång, ibland kändes det som om hela festen var vid toaletten. Inte så kosntigt för att när man dricker mycket blir man ofta pissnödig. Och alkohol var ingen bristvara om man säger så.
Jag had dock lite bekymmer med min koordinationsförmåga som jag brukar ha när jag är full.
Glaset i höger hand flyttades till vänster så att jag skulle lyckas ta upp mitt tetra från golvet, Med glas i höger hand, och terta i väntser ska jag ta upp min väska.
Smart som jag är, Jaa vi tar upp väskan med vänster hand, vänder glaste upp och ner, märker ingenting föräns Ola börjar skrika lite på mig. Tyvärr så hade jag hält ut allt mitt vin över Ola's ben.
Men det är sånt där som händer på fest, och han blev inte alls arg på mig.

Det blev en hel del dans, och jag försökte glänsa med mitt buggtrick där, men jag tror inte at folk blev så imponerade trots allt *-) När kvällen började gå mot sitt slut så åkte vi till Bjurs i värsta softa bilen, en van med en skön soffa. Ur högtalarna dunkade Bloddhound gang, och jag och Linne asjöng högt som vi alltid gör när vi hör bloddhound gang. Linnea satt och skulle vara snäll mot dan och bjuda han på dricka, men det gick inte så bra, eftersom jag har blivit som en svamp, så varje gång glaset passerade mig så sträckte jag snabbt ut handen innan Dan han med att ta det, och sen så blev det slut.

När vi kom fram till Bjurs så insåg vi att vi behövde lite spirt. Sagt och gjor. Stefan hade ett litet lager hemma. Vi begav oss ut i den kyliga och hala natten. Konsgti att man kan ha så roligt med alkohol i kroppen och halt väglag. Jag måste då säga att turen från Ola till Stefan var nog det roligaste på hela kvällen haha.
När vi går där, alla 4a på rad, så gör Stefan världens vurpa, rätt ned på ryggen. Alla står och asgarvar, Dan skrattar mest av alla, och så fort stefan har rest sig för Dan värsta vupan, linnea skrattade så att hon knappt kunde andas, och när Dan har kommit upp på benen igen flyger stefa ned på rygg en gång till. Jävlar vad roligt vi hade.  Jag och Stefan bytte skor av någon anledning ( jag var jätte sexig kan jag lova er - Finkappa och allmänt snygg, och sen världens strösta lackskor på fötterna) Stefar var minst lika sexig i mina små vita ballerina skor. Stöveltterna hade jag som tur var lämnat kvar hos ola.
Många snygga kort blev tagna, kommer lägga upp dom så fort vi har fått in dom på datorn.

Gick tillbaka till Ola, och fick en fin idé: Emma har körkort, och jag vill helst inte åka nattbuss.
Stackars Emma får då ett fint samtal klockan 3 på morgonen av en full Malin. Efter mycket om och men så har stackars Emma blivit tillräckligt vaken så hon kommer och hämtar oss fulla ungdommar.
Jag sitter där och babblar på hela resan till falun, Emma måste ha tyckt att jag var jätte dryg.
Sen satt jag och sjöng på The knife, skavllare osv. Men tillsist kom vi hem till Falun och man kunde somna in. Det var skönt.

Kommentarer
Postat av: linnea

fan vad roligt du skriver halvan.. å du jag åt upp marängerna, men jag ska köpa nya.
det var cleant med ett gott skratt så här på ledigadagen. kom hem från skolan nu!! puss

2006-11-21 @ 13:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0