Fredag & Lördag

Igår var det till att behöva gå upp tidigt - 05.30.
Jävlar i min låda vad trött jag var. Men det var bara att pallra sig upp.
Lucy och Kim kom hit, sen tog vi bilen till skolan för att sedan sätta oss i en buss.
Vi skulle på studentmässa i Sthlm. Kul trodde vi, men nej.
När vi kom fram hade vi 5 timmar på oss att yra runt i B hallen och titta på olika skolor.
Det fanns även olika seminarier man kunde besöka, vilket inte var så frestande eftersom jag inte har en aning om vad jag vill göra med mitt liv. 5 timmar, drygt. Men vi köpte mat och satt och snackade 1 timme.
Men det var värt att man hann samla på sig lite fina bläckpennor som man kan ha i skåpet.
När vi hade fördrivit tiden så att klockan var 14.30 kunde vi börja leta efter bussen ( vilket tog sin lilla tid). Vi hittade den och slog oss ned på 2 säten var. Dock inte platserna som vi hade på ditvägen. När jag precis ska sätta mig kommer de fram en kille och säger - Tänker du ta min plats?
Jag svarar - Ja det tänker jag ( jag trodde självklart inte att han var seriös)
Jag sätter mig och srpider ut mina grejer över sätena, och när jag kollar till höger står killen kvar och stirrar på mig. Vid den tidpunkten inser jag att han inte skojade. Så lite halvt förvirrad plockar jag ihop mina grejer och säger, Nähäää så sätter jag väll mig här då.
Det jag egentligen borde ha sagt var: Står ditt namn här kanske? Javisst, det står ju Loser här, förlåt. Jag ska flytta på mig.
Men i förvirringen över att han var seriös så fick jag inte fram dom små orden.
resan hem var smärtsam för rumpan. Men efter några timmar så lyckades vi komma till det regninga falun.  Linnea gjorde ett nytt försök med sitt klibbris, blev lite överkokat igår med. Kycklingen blev lite friterad men det smakade fortfarande bra.
Vid 22.00 tiden så begav jag mig hemmåt för att se klart på Filmen - Love actually.
Den är så bra.


Idag fick jag sova länge i min schöna säng. Ända till klockan 11. Då fick jag lov att börja röra på mig, för jag hade lovat Malin att ta med henne till Kupolen för hon ville se på Martin Stenmark. Vi åkte dit, var där i god tid, men eftersom alla andra i dalarna oxå ville se på martin såg tog det sin tid att hitta en parkering - 30 min. Jag svor över alla bilar tills vi hittade en plats. Sen var det bara att skynda sig in för att kika på Martin, 2 låtar han vi se. När vi hade tröttnat på att kika på martin åkte vi till Max för att äta.
ÄNTLIGEN! Så som jag har längtat efter riktig skräpmat.
Jag har även hunnit med att stå och smälla iLinneas dör roch ropat Nicki, Nicki I hopp om att kissen ville komma in. Men det ville hon inte. Men det var en god gärning av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0