Två puckon och 3 glada backpackers!

Malin - FAN! Vi glömde stanna på en mataffär i Uppsala för att köpa Pucko!
Tammy - ååh vilka puckon vi är.

Humorn låg väll på topp idag. Jag hade bestämt mig för att vara Tammy's resesällskap när hon skulle skjutsa sin syster till Arlanda. Väglaget var inte det bästa, och inte heller spolargrejer. Så med en skitig ruta som vi inte såg något igenom så begav vi oss mot våran första destination - Uppsala.
Det var en väldigt trevlig biltur vi hade. Bra musik och äckliga döda djur på väggrenen som skatorna åt av. Kan det bli bättre? Efter många stopp ( för att tvätta av rutan på bilen) & en felkörning i Uppsala så kom vi till våran destination Statoil ( som tyvärr var helt fel statoil, men det visste inte vi då). Jag och Tammy hade varit nyttiga hela vägen till Uppsal & det fick räcka. Köpte lite godis och pucko. Vi tvättade av Mobilen och ringde grabbarna för att höra varför dom tog sån tid på sig. och det var då vi fick reda på att vi var på fel ställe. Miranda och jag gick in till disken för att fråga efter ett annat statoil.

Malin - Hej, vi undrar om det finns ett annat statoil här i närheten, fast med ett scandic hotell bredvid?
Statoil anställd kille - Det beror på vad ni ska göra där?
Malin ( lite ställd och fundersam) - Eeehhm, vi ska hämta upp några där.

Sen fick vi glatt vägvisningen. Undra egentligen vad den killen trodde? Han kanske trodde att hans Statoil inte var tillräckligt bra för oss. Stackare. Tur var väll det att jag berättade sanningen och inte sa att han hade dåligt sortiment eller att hans bensin luktade illa.
Vi åkte tillbaka samma väg som vi hade kommit ifrån. Plockade upp en väldigt nervös kille, och en bra mycket mindre nervös kille. Tog oss utan några större bekymmer till Arlanda. Hängde med gänget in och såg till så att dom lyckades checka in. Jag och Tammy stod och blängde ilsket på alla som skulle ut och resa. Varför måste vi gå i skolan och inte ha några pengar?
Eftersom parkering var så dyr så fick vi lov att säga hejdå.

Tammy överlät körningen till mig. Körde till Max i Uppsala och käkade mat.
Av någon konstig anledning så stirrade alla på oss. Tur att Tammy var med och kunde förklara - Men ååh det är för att vi är så snygga.
För snygg var exakt vad jag kände mig i mitt flottiga hår som var uppsatt som en knut mitt på huvudet á la Lilla my, och mina mjukisbyxor som jag får blöjrumpa i. Väldigt dålig kvalite på dom här mjukisarna, och sen så har dom skrivit Longer lasting på röven?! Varken byxorna eller röven är särskilt Longer lasting eftersom båda påverkas av tyngkraften.
Väl inne på max så hade vi djupa samtal. Det blev väll en del skratt oxå när det visade sig att Tammy går runt och skvätter vatten på snygga Handyman's.

Vi fortsatte våran sliriga bilfärd hem mot Falun. Av någon anledning så hamnade vi hela tiden bakom bilar som envisades att köra 70 när det var 90. men det är väll antaligen sådant man får leva med.
Vi lyssnade på mycket bra musik och blev nostalgiska.
Även fast jag inte har fått så mycket gjort idag, så har det varit en väldigt bra dag. En heldag med Tammy.
Jag önskar att det hade varit längre till Falun så vi hade kunnat åka lite mera bil med varandra, för det är de vi är bäst på.

När jag kom hem så skulle jag äntligen laga mina efterlängtade plättar. Min mamma gjorde bara plättar till mig 1 gång under min uppväxt. Jag kan säga er att jag börjar att förstå varför. Kunde ingen ha varnat mig för att plättar var ett oerhört pilligt jobb och det behövs mängder med tålamod till det?
men inte! Fast jag kan säga er att dom som jag inte brände blev faktiskt ganska så goda.
Om någon vill smaka har jag ca 0.5 kg över. Det är väll bara att säga till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0