Freaky Friday

Där fick jag minsan till de, det har varit en galen fredag, filmen har gått på tv, och det känns nästan som om jag och mamma har bytt plats.
Imorrse var jag ansvarsfull, och sjuk. Men jag gick upp 7,30 mot alla oss för att vara snäll och vara hundvakt. Hylle och Berta ramlade in vid 8.30 tiden. Efter bara 10 minuter blev Hyland lite stingslig och ledsen när han insåg att han skulle behöva vara ensam med mig och Berta hela dagen, så vi tog en kort promenad. Det var riktigt kämpigt, eftersom Berta envisades med att hela tiden springa efter Hyland och bita han i örat eller bita han i nackskinnet. Hon kom även på något annat som var jätte roligt. Eftersom hon inte fick bita på sitt egena koppel började hon att bita i Hylands koppel. Jätte roligt. Dock inte för varken mig eller Hyland. Efter promenaden så tog hundarna det lite lugnt och sov i hallen. Jag slappade framför tv'n. Men sedan så vaknade dom till liv och det blev full fart här hemma.
När jag inte kunde få hjälp av någon vänlig själ så fick jag bege mig ut igen, med båda två vovvarna. Det blev en lång promenad. Ganska kämpigt. Men det gick ju bra. Kom hem och åt lite lunch. Efter maten så sov vi middag. Hyland låg på golvet, Berta på min mage och jag i fotöljen.
Sen så tog vi en promenad. Kom hem, sov lite till. När klockan hade blivit 14.30 så kom både Mamma och Kattis.  Och så var vi bara 3 kvar igen. Men nu hade var Hyland utbytt till Mamma. Jag bakade kladdkaka, berta kollade på. Mamma Duschade sig och sminkade sig och valde kläder för att hon skulle ut på galej ikväll. Kul att mamma har roligare fredagar än mig.
Jag gick en sista promenad med Berta, sen kom martin och hämtade henne. Mamma följde med så hon fick skjuts till förfesten.
Och resten av kvällen är historia. Närå, en tur till Linnea, lite tv häng och lite spindelharpan.
Jag är helt klart nöjd med dagen, lite kämpigt med 2 hundar, men det var roligt samtidigt.
Jag har lite ont i benen men jag har fått träning.
Jag har blivit friskare.
Jag får vuxenpoäng då jag är chaufför åt festprisse istället för att vara en festprisse. Yes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0