Lite nostalgi här va


yeah yeah yeah. Idag var jag sjuk igen. på riktigt. Riktigt jävla förkyld. Men inte kunde skolan låta mig vara ifred. 12.10 fick Maja reda på att våran affärsplan skulle vara inlämnad 13.00. Eftersom Emma var den enda som var frisk av oss fick hon vara hos frisören. Jag kastade mig i bilen och for till maja. Där överansträngde vi oss i 1 timme. Åkte till skolan och fick lite skit slängt i annsiktet. Sådant älskar vi.
Efter det rycket har jag varit riktigt ordentligt slut. Hänger inte med på någonting. Som tur är har jag inget viktigt att göra.  Nu kan jag bara sitte här och slappna av. Jag skulle dock ha haft en fin tidning att läsa. Men jag får nöja mig med en gammal. Bajs  bra.

Men vet ni vad, jag saknar så mycket tiden då jag hade min Linnea boendes bara över gatan. Livet var lite roligare på den tiden. Som den dagen i åttan när jag berättade för henne att jag skulle på fest och hon säger " Du får gjärna sova här, för jag är ensam hemma. Bara du inte spyr, då får du sova hemma".
Eftersom Jag, Lucy och Kajsa var riktiga jävla satungar på den tiden så hällde vi i oss en hel del Hb. Och som varje Hb kväll slutade för mig, så spydde jag. Lucy blev nästintill mordhotad och Kajsa mådde allmänt dåligt. Vi cyklade hem, jag knackar på Linnea's dörr och säger " Hej, jag har spytt". Men som den bra kompisen hon är så fick jag sova där endå. Fast först givk jag hem och bytte byxor av nån anledning. För att mamma extyra bra skulle förstå att jag var helt lost så tog jag på mig dom bakofram och sa Hejdå.
Trevliga minnen.
Vi har även roliga minnen som varje gång vi gick till kråkslottet och satt och snackade. HAde köpt med oss godis, så att vi skulle få extra mycket saliv i käftarna. Sen låg vi och spottade på en sten så att det blev spottrännor. Vi är så fräscha.
Det blev väldigt ofta promenader. Eftersom även Linnea var en riktig satunge precis som mig, så gjorde vi alltid något barnförbjudet på våra promenader. Nu pratar inte vi barnförbjudet som i något som har med sex att göra, utan som i Tjuvröka. Synd bara att mamma kände lukten.
Sen började snusandet.  Då hade vi blivit lite äldre. Så då hade vi tuttar. Mitt mellan tuttarna fick det lagomt plats en snusdosa, lätt att smuggla ut dom. Tur var det väll att vi aldrig blev påkomna.
Men nu, nu är jag ensam här. Ingen Linnea att gå promenad med. Hon har blivit stor och flyttat till en egen lägenhet. Hon är så stor att hon får göra allt som man inte fick förut. Därför är det inte lika spännande längre. Nu blir det ett helt projekt om vi skulle försöka oss på en promenad, men vad spelar det för roll när promenaderna har misst sin glans när vi inte kan vara olydiga längre? Vi har iaf varandra. Bara inte över gatan. Och jag ska inte klaga. för snart åker hon iväg till Thailand, och då är hon bra mycket längre bort än på knoppen. Så jag är nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0