När Ph- värdet är för lågt. är det inte kul.

Folk har blivit besatta av sex. Av att hångla. Jag vet inte. Det kanske hör till åldern. Men det känns inte som det. Man märker  faktiskt vissa trender här i falun. Något år tillbaka har den varit " Jag har världens lyckligaste förhållande, vi kommer alltid att vara tillsammans". Alla verkade tävla om vem som hade bäst förhållande, vem som gjorde det gulligaste på alla hjärtans dag, vem som köpte dyrast present till sin Flickvän/pojkvän. Gash. utmattande. Men bara sådär över sommarlovet så har vinden vänt.
 Nu blir folk dumpade här och där, och folk dumpar, dissar och är dumma.  Förhållanden som innan sommaren som var så himla perfekt har visat sig inte vara så jätte bra. 

Den nya falutrenden är att hångla/ ligga med den som paserar dig, försöka leva så vilt som möjligt. Det kanske låter roligt, men det kommer en tid då saker och ting går över gränsen, folk blir sårade, även fast det kanske inte syns. Att dra hem en ny kille varje helg inte är lika roligt längre. Det blir mer som ett behov, och något man gör för att bevisa något för sig själv. Eller så gillar man bara att ha sex. Eller så är det faktiskt trevligt att hångla.

Jag vil inte vara med. Räcker för mig att bli dumpad. Men nå mer av den trenden vill jag inte veta av. Det är ingen livsstil som jag längtar efter.
Jag ska bli mig själv, lära mig att stå på egna ben, alternativt, stå på ett par ostadiga kryckor och suckta efter ett spännande singelliv. Men just nu ska det inte bli så mycket utav den varan. Istället ska jag nog bli en filmtittare. Det kan bli lika underhållande som ett vilt singelliv. 
Ensam är stark ?


Och som en liten fin notis till tjejerna som fortfarnde är sugan på vilda singellivet - Ta det lugn med godiset och allt annat med socker i, annars kommer du bli en riktig bitterfitta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0