Alkolist-Magneten Malin

Hej Jag heter Malin. Om du är alkolist eller har grova alkohlproblem, så har du kommit precis rätt. För jag är en riktig alkolist-magnet. Jag kan inte slå mig ned,  ensam någon stans på stan utan att det kommer fram ett fyllo till mig som stinker sprit, har svårt att prata och luktar cigg. Dom ska diskutera samhället med mig. Dom ska berätta om sina kompisar som använder anabola ( vilket är väldigt olämpligt att prata med mig om, eftersom jag är livrädd för anabolamän). Dom ska röka, sen så ska dom inse att jag inte röker, och då ska dom be om ursäkt ( eller börja diskutera om varför inte jag röker). Sen finns det dom argsinta som inte är arga på mig, men dom vill uttrycka sina känslor, genom att skrika högt om hur elaka deras sk vänner är. Jag vågar inte röra mig. Dom skrämmer mig.
Men nu ska jag inte vara sån. Alkolisten som satte sig bredvid mig idag var ju nästan trevlig. Han diskuterade vardagliga saker som ;Jävla bussar ( Dom har ju inte fungerat bra), Att alliansen vann och att hans bidrag kommer att sänkas, vad skulle han göra nu? Och slutligen att det började gå mot höst. Det var depprimerande.
När han hade fått klaga av sig lite, så kom min buss. Då sa han glatt Hejdå, tackade för samtalet och sa att jag skulle ta hand om mig.
Jag har blivit Falun's livs levande klagomur för alkolister. Det är bara att höra av sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0