Vart ska du mitt lilla puckobarn?

Jo jag ska ta min boll och gå till fotbollsplan.

Jag har varit sugen på att spela fotboll hela dagen. Det är inte alls likt mig. Jag vet att det inte är likt mig och tydligen så verkar alla som känner mig veta att det inte är likt mig: VA?! Vill du spela fotboll? har du ramlat och slagit dig? Vad är det som är fel?
Det kanske är kul att sparka lite boll... lite vårkänsla sådär...

När jag hade tröttnat på skolan så åkte jag och Maja hem till Maja för att sitta i solen och dricka kaffe och blotta våra näsintill bara överkroppar. Det är inte längre så att man bländas av våran bleka hud. Det känns väldigt bra.
När vi hade tröttnat på solen, då vi inte hade några killar att spana på samtidigt så drog vi tillbaka till skolan för att underhålla oss med lite matematikE. Men det var inte så kul, så då drog vi hem. På skillda vägar.

Sommarjobbet har nu löst sig. Det blir till å jobba på Ericsson. Känns himla bra alltså.
Jag kan bara ta på mig skorna på morgonen och traska dit i nattlinne om jag känner för det.
Nära och bra. Precis som jag vill ha.

nej nu ska jag ta min boll och gå till fotbollsplan för jag är ett puckobarn
PS/ Det är överviktiga killar som brottas på Eurosport med stringisar. Det kallas visst Sumobrottning. Det är äckligt. /DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0