Falu Funk

Hipp hurra, fest och kalas. Falu Funk 10 år.
Kvällen började vi hemma hos mig. Vi skulle vara en trio på tre ( vad annars), men det slutade med att vi blev fem tjejer: Jag, Tammy, Isabell, Matilda och Josse. Vi grillade lite hemma hos mig. Jag var grillmöstaren som hade väldiga problem med grillen. Först och främst fick jag knappt igång den, men det löste sig med en liten eldexplosion. Sen så brände jag mitt kött, men som tur var hade Isabell och matilda med sig en hel ko så att jag kunde käka lite av dom. Tammy ville ha levande ljus så jag ställde fram två fina ljus det. Det var bara det att vi glömde tända dom. Salladen smakade bra och även potatispinnarna. stripsen. Såsen var ju lätt godast ( den var köpt färdig). När våran måltid var över och mamma kom hem förflyttade vi oss in på mitt rum. Diskussionerna hamnade på religon när Josse fick reda på att Matilda och Isabell är kristna. Josse hade väldigt mycket frågor och lät precis som mig första gången jag fick reda på att isabell är kristen. tammy roade sig med att prova mitt nya förkläder med tillhörande handske och grytlapp. Hon var riktigt het i den utstyrseln.

 Tammy är redo för köket

När klockan hade passerat 22.30 sträcket bestämde vi oss för att det var dags att åka. Isabell blandade ned en liten drink i sin youghurtflaska och tog med sig i bilen. Vi hann bara sätta oss innan Tammy och isabell hade blivit blöta på benen. Josefin ansåg att vi inte behöve nå mer alkohol så hon var så vuxen att hon slängde den. Nog för att hon slängde den ut genom bilfönstret på en tomt där några som hon ogillar bor. Vi kom in till stan, tog ut pengar och gick in på rådhusgården. baren blev självklart första stoppet som vanligt. När baren var avklarad så hittade vi en fin trapp att sitta på ( alla bord var upptagna). Suktade lite efter en snygging på dansgolvet innan vi begav oss upp och dansade. Kvällen fortskred i en dimma av många välkända annsikten, en Malin Winter som drog in mig på pissoaren, en albin som kom och bad om råd, kort i barkön mm.

 Rådhusgården

När klockan närmade sig två bestämde vi oss för att dra upp till gruvstugan på efterfest. Taxi - yes. Hoppade av uppe vid gruvan -city ( som jag så vackert kallar det) för vi tänkte att det är ju inte så långt till gruvstugan. Nej det är faktiskt inte så långt. Det största problemet var ju bara att vi skulle ta en kortare vg över slaggstenarna. Det skulle vi inte ha gjort, det var ganka mörkt och gropigt ute. Men vi klarade oss utan större skador och vi nådde tillsist vårat mål. Vi dansade lite och träffade mer välkända annsikten. Eftersom jag inte kan ha en fylla utan att säga eller göra något konstigt så fixade jag det fint med att kalla jonas för jävla svin. Det tyckte han var mycket underhållande ( jag med när jag kom på vad jag hade sagt). jag blev lite trött, Tammy med så vi bestämde oss för att dra hem. Men när vi kom ut så stod ju den där spjuven där så Tammy kunde få skrika av sig lite.

Jag traskade nedåt till gruvan City och satt på en sten och inväntade tjejerna. När dom väl hade kommit dit så ringde vi min stackars sovande mamma som kom och hämtade oss. Vi klämde in oss i bilen och hamnade hemma hos mig. Vi bäddade iordning och somnade väldigt fort. Idag när vi vaknade var vi dock inte lika glada som vi hade varit kvällen innan. Vi fick bittert erfara,som många gånger förut, att kopiösa mängder alkohol gör att man inte mår som en prinsessa dagen efter. Käkade lite frukost. Tammy den stackars tösen åkte hem för att sedan bege sig vidare till jobbet. Isabell och jag kröp ned i vårat mörka hål ( egentligne var det en bädsoffa i Martins rum där vi hade dragit ned rullgardinerna). Nu har isabell övergett mig och jag sitter och tampas med att lägga in bilder på bilddagboken. Det går inte bra alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0