Från det ena till det andra...

det är väldigt mycket snack som pågår just nu om att hösten är här och det har knappt hunnit vara sommar. Jag skulle vilja påstå att det känns som att vintern är här och det har knappt hunnit vara varken sommar eller höst. Sveriges finaste sommarvecka var helt klart den som var kring våran student. Solen gassade och alla var glada. Hösten fick bara några dagar på sig, för när jag cyklade till jobbet igårkväll, runt 22.15 tiden så var det fanimig inte höst, det var ju vinter. Min höstjacka räckte inet längre till utan ersattes med min snowboardjacka och vet ni vad, tumvantarna hade jag väl placerat på mina frusna händer. Det är ju snorkallt. Och med tanke på hur det var förra vintern så kan ju det här vädret ungefär räknas som vinter, eller åtminstone en början till en vinter.

Idag har det gått väldigt bra på jobbet. Jag har jobbat hela tiden, bortsett från när det var jag som piskade Ägget och Johan i vänd tia. Annars har jag jobbat på bra. Skalat kabel, provat kabel och tittade på dans och folk som böjer sina kroppar konstigt på youtube ( hade jag vetat hur man lägger in klipp från youtube hade jag ju faktiskt lagt in ett sjukt klipp åt er). Jag är pigg och Tammy kom med mycket glädjande nyheter. Magic 8 ball på Facebook kom dock inte alls med några goda nyheter. Det värsta var att jag testade den flera gånger och fick samma svar. Jävla skit. Nu måste jag åka hem och prova min Magic 8 ball irl för att se om den ger mig samma svar. Om den kommer med mer glädjande besked angående min framtid så tänker jag tro på den. Fast sen kom vi till den där punkten, att man ska faktiskt vara försiktig med vad man önskar sig... så magic 8 ball på facebook kanske har rätt i det den säger och det faktiskt blir bäst så. Innerst inne vet jag att det är bäst så, men en liten del av mig vill ju faktiskt inte att det ska vara så.

Det fungerar precis som med killar. Jag tror att det flesta tjejer vet vad jag menar när jag säger såhär; Man hittar en kille som man genast blir svag för. Man vet om att han inte är en bra kille för han har problem med att hålla sig till en tjej om man säger så. Det bästa vore att fly och inte ägna en tanke åt den där killen. Helt klart, Magic 8  ball hade sagt att man skulle skita i honom, fast en annan del vill ju ha den där killen. "Det är annorlunda med mig" jo man tackar, det är annorlunda den första veckan... Det är svårt att lära gamla hundar sitta. Men ungefär 2 % av dom där gamla hundarna kan ju lära sig sitta... så det finns alltid undantag, men som en vanlig alldaglig tjej så är det inte alltid så lätt att få tag i dessa undantagsexemplar.

Och hur hamnade jag från vintern till killar som inte är bra. Det var som tidigare idag när jag skrev ett långt inlägg om alla onsdagar jag har varit ute på krogen. Jag insåg när jagvar klar att " det här kan jag ju inte publicera, vem fan bryr sig om mina krogonsdagar"  nu slog det mig en ny tanke; Vem fan bryr sig om någon av mina dagar?! Eller ja, det finns ju tydligen en liten skara med folk som läser min blogg dagligen. Om vi tar bort  ca 10 från unika sidvisningar ( datorer från jobbet och kikningar från andra datorer av samma människor kan ju inte räknas + min egen dator) så har jag en tapper skara på kanske hmm i genomsnitt 8 pers som läser bloggen dagligen. Det känns ju bra att någon finner mina dagar och otydliga tankar lite småintressant sådär. Fast jag har en känsla av att inläggen kommer sina när jag flyttar, för jag kommer ju inte ha någon dator antagligen och jag kommer förmodligen inte ha ekonomin att hänga på It cafén hela dagarna... Och när jag väl har tillgång till dator och internet så lär jag ju uppdatera min resedagbok ( som jag för övrigt heter så fantasifullt Malinbodin på) så det kan ju vara värt att ge den ett besök ibland.  Egentligen ska jag nog ha min resedagbok för mina föräldras skull. Det kommer väll inte direkt bjudas på några smaskiga detaljer för den kommer mamma och pappa läsa. Inga smaskiga bilder heller för den delen. För er, som vill ha det smaskiga så har jag den här bloggen som kanske bjuder på något gott eller min bilddagbok. Dom absolut smaskigaste detaljerna kommer jag nog bara knappra ned i mejl till min underbara vänenrskara.

Min vännerskara gillar jag. Jag kommer sakna den. Det finns ju speciella saker som att ligga i majas säng och ha bakfylle ångest, dra dom där skämten som bara jag och Emma förstår, superfyllorna med tammy, terapisamtalen i Erikas lägenhet m.m. Om jag inte drog upp ditt namn här så är du inte glömd. nej, nej,  det är bara jag som är för slö för att sitta och rabbla hela natten. Eller den är ju i och för sig slut... snart... Jag har dock tur. Jag får med mig min granne & Persika Linnéa Balkåsen. Det är mer än guld värt!

Från början, när jag kom på den där idén med att åka till Dublin när jag var 16, var det så välplanerat att jag skulle ta med mig Danne ( ja vi var kära och skulle vara tillsammans hela livet osv osv, ni vet precis hur det kan vara). När det förhållandet tog slut så tyckte Linnéa P.halmen att Dublin hade ju varit en trevlig grej... Men sen insåg hon att hon ville nog hellre jobba, tjäna cashen och dra till varmre och betydligt mindre regninga breddgrader. Men jag avr inte bitter, jag tänkte som så att jag skulle ju faktiskt kunna åka själv och var helt inställt på det till en dag då Linnéa öppnade munnen och sa; Malin, jag har tänkt lite och jag tänker följa med till Dublin.
Så nu, 3 år efter att jag bestämde att jag ville flytta till Dublin, så är det bestämt. Jag åker inte dit med Danne, jag åker inte dit med myran ( Linnea P.) men jag åker dit med balkevalke. Det är ju helt fantastiskt hur saker och ting kan lösa sig så ypperligt!

Nu är klockan 05;05 och jag tror att jag ska gå och arbeta, eller åtminstone kika runt lite på youtube ller dricka varm chocklad, äta frukost, spela kort eller göra något annat än att sitta här och skriva nonsens på den tidiga timman. Ni har nog fått nog av det nu. Sen, när klockan slår 06;12 tänker jag cykla hem i den kyliga vinter/höst morognen eller vad ni nu känner för att kalla den

Kommentarer
Postat av: linnea

jadu mallebralle,,, hur ska det gå för oss? jag vet, mycket väl godkänt. vi kommer att ha så kul om vi inte blir arbetslösa och bostadslösa, men det ska väl inte få ske. vad mysigt det var igår. nu är jag glad igen fast än smärtan hugger sig fast i min mage. du är helt perfa! puss

2007-08-31 @ 10:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0