Med alkohol i sinnet

Ja, det hela började i tisdags.
Jag hade sett fram emot att ta en lugn kväll med Tammy och Erkz, men det sket sig helt enkelt. Istället fick jag mig en lugn kväll med Simon (!!!) och Linnea. Linnea hade i sin ensamhet bakat, inte bara en, utan 2 kladdkakor i hopp om att hon skulle ha någon kompis som ville komma förbi och äta kladdkaka. Som tur är för henne så hade hon 2 kompisar som kom förbi, bara sådär på en tisdagskväll.
När jag, Linnea och Simon sitter i neas kök och äter så ringer det helt oväntat på min mobil. Samtalet var från en förfriskad Mattias -> Otis som hade blivit övergiven av sina två vänner. Han ansåg att det var ganska så tråkigt och när han hörde att vi käkade kladdkaka och glass hemma hos linnea tog det bara 8 minuter innan han stod i Linneas hall ( jag tror aldrig någon full människa har klarat av sträckan slussen -> Källviken på 8 minuter). Otis hade tydligen ätit av Linneas kladdkaka förut ( när var det stora frågan vi alla andra nyktra i köket funderade på, fick tyvärr inget svar). Otis var mycket lycklig över att Linnea hade bakat en så god kladdkaka, och att man till och med  fick glass till. Han var så glad att han låtsades att han kom ifrån Landskrona och började prata därefter i 30 minuter. 6 + 8 är fjorton. Paintball drömmar och kik i kylskåp. Men du har ju bara 3 ägg!!! Nej 6 ägg hade du, det var bara dubbelt så många. När han hade tröttnat på att rota igenom Linneas kylskåp ( Ni har ju hur mycket bollnäsfil som helst, är ni dumma i huvudet? Det är ju det äckligaste som finns!) så bestämde han sig för att förhöra mig om den där filmen jag tänker spela in i smedjebacken om killen som  vill bli trummis. Ja ni vet den där, han får hjälp av en hemlös person som har den rätta viljan. Då blev jag utnämnd till dum i huvudet fr att jag visste allt om filmen jag tänkte göra.  När klockan var slagen 00,30 så var det dags att hämta min mamma som även hon hade fått lite alkohol i kroppen tror jag. Hon hade varit i rättvik och flängt runt bland alla raggare och bilar.
Stoppade om mamma i sängen ( nej det gjrode jag inte alls, men jag tog ned hennes cykel och ställde den i garaget), sen kröp jag ned i min säng och sov gott.

På onsdagen så skjutsade jag maja lite granna för att sedan åka till jobbet. Hade nada på jobebt att göra, men jag vann i Chicago och var överlycklig för det. Man kan nästan säga att jag vann 2 gånger ( andreas fick 4-tal när jag hade 45 poäng). När jag var allmänt nöjd lver mig själv kom Linnea förbi jobbet. Hon satt på ena sidan stängslet och jag på andra. Hon med Te och jag med Latte. Det var myspys. Sen åket jag med racer sparkcykeln bort till Otis för att kika om han hade något vettigt för sig. Det hade han. Så jag läste lite Moore. Skandal-tidning utan dess like. Ullrika slog ju linda ( eller vad dom nu hette, blonda var dom iaf) i duellen. Skandal. ja.
Linnea hade innan tagit med sig mitt smink så jag sa hejdå till Otis och ägnade min tid åt att stå på världens minsta toalett och sminka mig. Det gick ganska bra tror jag för sen när Oskar kom till jobbet så såg han att något var annorlunda med mig. 
Men, har du örhängen malin ( Ja oskar, det har jag alltid)
Men du brukar väll inte ha sådana som hänger? ( Jo oskar, jag har alltid dom här örhängena)
Har du klippt dig då? ( Nej oskar, jag har satt upp håret, sminkat mig och donat för jag ska ut ikväll)
Aaaahaa på det viset.
Sen satt jag och snackade med han innan det var dags för mig att springa hem för att duscha, sno sprit och dricka lite. 23.00 var spriten snodd och jag var nyduschad och påklädd ( ganska bra att klara av det där på 15 minuter). Jag traskade över till Linnea och förfestade i 30 minuter innan hon skjutsade mig till stan. 
Inväntade mina arbetskompisar innan vi kunde kila in på Etage. Jag drack mycket cider, trängde mig oerhört mycket i toalettkön ( förlåt), dansade, minglade lite, skröt om min vinst i chicago för ericsson-killana, tappade bort alla och slutligen så trängde jag mig i gaderoben ( förlåt!!). Sen ställde jag mig utanför och väntade, jag visste inte riktigt vad jag väntade på. men jag tror det var Linnea eller emma eller tammy eller någon. Det var inte så kul för det gick så segt för den jag väntade på. Så jag bestämde mig för att fylle-ringa lite. Det är aldrig helt fel. Sagt och gjort.
Under samtalets gång så insåg jag att jag faktiskt inte väntade på någon.. Pinsamt. Otis kom och sa att det var dags för oss att åka hem nu. aaaah, Linnea kommer och hämtar oss så jag glatt.
När Linnea inte hade kommit efter 20 minuter frågade otis mig ( som fortfarande babblade i telefonen) vart Linnea var. Då berättade jag glatt för honom att jag inte hade ringt henne än men att han kunde göra det. Det var inte så populärt kan jag lova er, men det fungerade för då kom Linnea och jag kunde krypa ned i min säng och dreggla lite till Damien rice & Death Cab for cutie. Så är det bara. 

Kommentarer
Postat av: linnea

haha di toka! det där var bra skrivet! nu är jag så nervös att fingrarna har nästan blivit blå.. tänk om jag svimmar på fikat. ojoj jag ringer sen! puss puss pussgurka

2007-08-03 @ 14:49:34
Postat av: Tammy

hahahahahah vad fan Malin, vad rolig du är

2007-08-06 @ 18:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0