bye bye Nea

Igår var det den där lördagen som vi ( jag och Linnea, jag har inget schizofreni i min släkt) både hade fasat för och sett fram emot. Morgonen började med något efterlängtat och jag blev glad. Färska frallor blev en fin start på dagen. När det var gjort var det bara att bege sig ned på systemet och inhandla lite varor. Våra varor hade vi tjuvsmakat på kvällen innan, som jag oxå lär skriva om.

Tomas, Jag & Linnea hyrde film ( Fürhens Elit), köpte: Chirre, Dirre, Godis & Pizza. Jag och Linnea handlade & Tomas betalade. Vi började att grunda kvällen med Pizzan och Let's Dance. Eftersom jag och Linnea inte är lika inna som Tomas är i kändisvärlden fick han sitta och berätta för oss vilka alla var. För vi visste kanske bara vilka två av deltagarna var. Det är tur att vi har Tomas. När Brittan kom hem körde vi igång filmen. Trots att den inte var så jätte bra så berörde den & den var intressant. Men vi ser inte gärna på den en gång till. När filmen var slut satt vi och snackade. Kvällen var verkligen jätte mysigt & jag kan säga att den behövdes väl.

Men åter till gårdagen. Vi vandrade runt på stan och begav oss till Regementet där vi skulle hämta den stora stora släpvagnen. Där blev det lite komplikationer. Låset hade frysit ihop så det tog ett bra tag innan vi lyckades få upp det, sen kom vi till nästa problem - Backa bilen mot släpvagnen. Eftersom jag brukar ( har gjort en gång) hjälpa pappa att backa bilen så fick jag den uppgiften. Det gick väldigt bra och vi hamnade kanske bara 1 Cm ifrån. Då var det svårt att skjuta på vagnen ( vi insåg inte att handbromsen var i) men det gick fint det med. Började koppla fast och dona. Då kom en grabb, kompis till pappa, han hjälpte oss lite granna och det löste sig. Sen var det bara att köra iväg. Av någon anledning var det jag som fick hamna bakom ratten. Jag var alldeles till mig av spänning. När vi hade kommit iväg var jag mest faschinerad över attd et fungerade och att vagenen följde fint efter bilen. Linnea var mest orolig. KÖR KÖR KÖR skrek hon högt i mitt öra när vi kom till vänstersävngen upp till lugnetleden. JAg körde och det gick bra. När vi kom fram till huset lyckades jag till och med backa in vagnen bra.

Sen bar vi, kämpade och slet vi. Jag började att gnälla över att oscar var så jävla seg, när vi insåg att han skulle ha varit hos oss för 1 ½ timme sedan blev jag orolig.
Tänk om det har hänt honom någonting? Då blev Linnea orolig. Linnea försökte ringa, men mobilen var ju självklart avstängd. Våran oro blev direkt inte bättre, så vi skickade ett sms att han skulle ringa så fort han såg det. Till tröst om oscar hade råkat ut för något tog vi oss en varsin fralla. Jag var mensig och började nästan grina för jag satt och fiffilurade på vad vi skulle göra om oscar var död ( det var till å vara positiv!).
Då ringde Oscar, då började jag nästan grina av lättnad för att oscar inte var död.
Sen så började jag nästan grina igen för att jag var så uppskakad.

Oscar berättade sin historia om hur hans mamma som skulle skjutsa han till falun hade åkt iväg när han sov. Vi tyckte synd om honom, han missade ju pulkaåkningen då. Men han försäkrade oss atthan skulle ta tåget så att han åtminstone kunde hänga med ut.

När vi hade packat in alla grejer i släpvagnen kände Tomas sig för att vara lite jävlig och Pucha oss.
Han ville inte köra vagnen så den uppgiften fick jag. Det gick ganska snabbt att tacka ja, för jag var lite nyfiken på hur det skulle gå. Vi åkte till regementet och plockade upp Jonis, som inte är militär vilket man lätt skulle kunna tro. Åkte hem till Linnea, packade in blablabla...

ca 2 timmar senare satt vi åter igen i linneas bil påväg till Källviksbacken för Pulka-åkning. Kvällens Crew bestod av:
Malin - Den enda som tog sig hela vägen ned 2 gånger + hoppade med pulkan
Linnea - PRO bob skater
Frykholm - Den enda som inte hade en promille i kroppen, men skadade sig mest
Jonis - utan vantar ( behöver jag skriva mer?)
Eftersom dom hade bestämt sig för att spruta i självaste backen så åkte vi på sidan av den i ett skoterspår. Alla gillar offroad. Vi kämpade oss upp, knäckte en cider och var väldigt glada. Åkte nedåt, alla krachade i snön, gick upp, åkte ned, gick upp drack cider osv. Tillsist begav vi oss hemmåt för att stress duscha eftersom vi skulle plocka upp Oscar på stationen.

Det blev en väldigt kort förfest hemma hos Frykholm innan ett helt gäng tog en Taxi upp till bowlingen.
Det var Jag & Jonis mot Oscar & Linnea. Jag och jonis vann väldigt hårt över dom. Sen så fick vi bara lov att tävla inividuellt.
1. Malin
2. Jonis
3. Oscar
4. Linnea
Notera att Linnea kom efter oscar, och då var oscar dyngrak. Linnea gjorde sin sämsta serie någonsin och var lite missnöjd.

Traskade nedåt stan med tankarna på att festa vidare hemma hos Frykis. Men planerne ändrades och vi hamnade på Etage. Det blev dricka och dans. Jag hittade Majsan i vimlet och blev väldigt glad över det, då fick vi ju dansa runt väskan. Men när klockan hade blivit 01.30 hade båda grabbarna ( Jonis & Oscar)  lyckats blivit utslängda. Så vi gick ut och letade reda på dom.
Oscar ville bestämt in på Etage och hitta sin jacka. Lite förtvivlat försökte jag och Linnea förklara för honom att den enda jackan han hade var den han hade på sig. Efter mycket om och men accepterade oscar läget och vakterna önskade oss en trevlig kväll. Jag tror dom var ironiska faktiskt, fast dom var väldigt roliga.

Efter att Jonna?! hade ringde. Jonna var nog egentlinge Pernilla eller desiree. För att citera Pernilla " Där vi hittade en mycket full Jonis som inte gick att väcka. Efter många om och men kom det en Oscar som tyckte att vi borde ta hand om Jonis. Men till sist kom vi överens om att han var Malins ansvar. Stackars Malin."
Ja precis, där kom vi in i bilden. Men jag hade ingen lust med det, så istället plockade jag av honom hans Visine för trötta ögon och provade dom glatt på Linnea. Linnea började skrika och jag tyckte hon var klen.
När Linnea hade skrikit klart så skulle vi kolla dom på mig. Eftersom Linnea är van att droppa saker i min ögon så lyckades hon droppa den där skiten imina ögon innan jag han säga aj. När hon var klar började jag grina, undra vem det var som var klen egentligen?

När vi började bli trötta så började vi tänka på refrängen. Vi gick på toa och bråkade med oscar genom dörren. Kom ut och fann oscar och Jonis ( som vi aldrig trodde skulle vakna igen) på benen. Vi tog ut pengar, och oscar skulle hålla koll på Jonis. Det gick inte så bra. Så efter att ha bråkat ännu mera enades vi om att hitta honom. Vilket vi gjorde. Han var mest förvirrad. Vi ställde oss i taxikön och det kommer några killar och tjatade om att dom var före oss. Vi stod mest bara och drygade oss. Fast vi gick före alla i kön, inte så snällt, men vadå? Vi frös ju faktiskt. Jag satt i bilen och tjatade om mina tekakor jag hade hemma.
När jag väl hade gjort mina tekakor så åt jag ½, sen var jag mätt och mummlade någon om att min hunger bara hade varit en alkoholillusion. Pratade i telefonen med Linnea ( som låg på andra sidan gatan) och somnade in.

Vaknade upp vid 11 och kände att mitt huvud hade mått bättre. Tog en promenad i pyamas till bussen och sedan så kröp jag ned i säng hemma hos Linnea. Där var vi slitna.

 <--Oscar  <-- Nea   <-- Jag

Jag, Linnea & Oscar låg och hade bakis-snack fram till 15.00 då jag fick lov att gå en promenad med Berta & Skotta gården. Väldigt aktivt av mig.

Sen lämnade vi av Oscar vid bussen & åkte hem till Tomas & Brittan och nattade barnen. Jag fick läsa saga: Aja baja Alfons Åberg. Vilka grejer. Packade in lite saker i bilen och åkte hemmåt.

Nu har mäklarna försvunnit ur mitt liv och ersatts med en ny svensk serie: Playa del Sol.
Jag kan säga er att det är en mycket lovande serie och ni bör kika in den nästa söndag på Svt 1 klockan 20.00. Om ni gillar svenska roliga serier gillar ni nog den här med.

För övrigt:
Hade inte jag varit så himla trött just nu hade jag varit förbannad.
Kanske lite besviken & ledsen. Men det orkar jag inte med.
Som sagt, jag vill bara vara glad.

Kommentarer
Postat av: Lenny

Det var här det skulle stå scizzo malin! haha

2007-01-22 @ 19:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0