Julen är försvunnen & skolan är tillbaka

sådär, nu var den absolut sista pepparkakan slut.
Ja var så egoistisk att jag åt upp den själv. Ni får klandra mig, men jag behöver vara lite snäll eftersom jag slutar med nikotin. Jag & Linnea har kommit fram till att vi blir riktigt kinkiga när vi inte får våran dagliga dos. Men det ska bli stop på dom där dumheterna. Maja ska hänga på, så nu är vi 3 som kan jobba på det. Men åter till pepparkakan.
När den var slut insåg jag att julen faktiskt är över. Så nu har jag plockat bort alla julsaker i mitt rum.
Ängeln i fönstret försvan, ersattes av min blåa lampa. Mina guldkulor som hängde ned från hyllan som små söta droppar + guldkedjan som hängde så fint över hyllan ( egentligen var det jätte fult, men vi kan väll låtsas om att det var fint) försvann illa kvickt.
Även dom 3 röda kulorna som hängde i min gardinstång fick försvinna. Nu är mitt rum åter i ordning efter julen. Men det är stökigt. Men det är inge fel med det som Halebop killarna skulle ha sagt.

Idag var det första dagen i skolan. Jag kan lova er att det var väldigt motigt att gå upp imorrse. Det tog emot, men jag klarade det. Det kan bero på att jag hade sovmorgon till klockan 11,35. Kom till skolan såg att vi skulle vara i aulan, men för att vara på den säkra sidan så traskade jag och Majsan till engelska salen. Ingen ville öppna dörren åt oss så vi fick hänga i cafeterian fram tills 13,00. Vilken tur att vi var i skolan i tid.  Hade en tråkig fysiklektion. Fysik är absolut inte min grej. Jag har skrivit det ca 100 gånger, men det är bara för att jag vill understryka hur mycket det inte är min grej.

Maja impade på killarna och skjutsade ned dom på stan i sin Nya bil. Hon är den enda tjejen jag känner som har köpt sig en egen bil & skrivit den på sig själv, vid en ålder som är 18 år. Hur independet woman är inte det?! Coolt. Jag fick åka med jag med. Vi traskade till Kopparhatten och satt och fikade.
Vädligt romantiskt med alla levande ljusen. Jag borde sluta göra romantiska grejer med mina tjejkompisar. Pappa är faktiskt redan orolig över min läggning. Jag antar att det flesta redan har hört den historien, men för er som inte har hört den kan jag dra den igen.

För några veckor sedan började pappa pika mig.
Pappa - Malin, du är inte särskilt intresserad av killar va?

Någon dag senare när jag skulle till min bästa vän linnea fick jag höra
Pappa - Vart ska du?
jag - Till Linnea
Pappa - Ska du sova där?
Jag - jaa
Pappa - Umgås inte ni lite väl mycket?
Jag - Pappa, hon är min bästa kompis & hon åker till Thailand om 1 månad, borde inte jag passa på att umgås med henne?

Men sen dagen innan nyår klämmer han fram det han egentligen har undrat över sen danne dumpade mig.
Pappa - Sover du och Linnea i samma säng när du sover där?
Jag - Ja det gör vi
Pappa funderar en stund och säger sedan; Är du & Linnea lesbiska?

Men iaf så fikade jag med Maja idag, och jag har varit kramig mot henne hela dagen. Men jag är en krävande människa som behöver närhet. Kramas är mysigt.
Det är mitt stora intresse. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Tammy

HAHAHAHA vad fan!? Din pappa alltså ;P

2007-01-10 @ 10:38:57
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: Pernilla

sådär gjorde min mamma också förut! vi satt vid matbordet och jag började prata om att jag måste ha en pojkvän som är bra på bilar eftersom jag själv är helt oteknisk varpå min mamma säger: "det kommer ju aldrig att hända, du är ju flata!" (lägg märke till ordvalet.) undrar just vad vi gjort för fel?

2007-01-17 @ 19:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0