Nyårsaftonen i Rättvik

Jag kände att det var dags att börja författa om mitt roligatse nyår hittills i livet. Det var i klass med det året då Balkåsen lurade i stackars 12 åriga malin barcardi. Och då förstår ni hur kul jag har haft det.

Det hela började med en lång bussfärd till Rättvik. Dock ganska underhållande, satt bakom några tjejer som kanske var 14, 15 år som sms:ade med en varsin kille som de hade det på gång med. Ganska underhållande att läsa faktist. Inte för att det var rätt av mig och sitta och tjuvläsa sådär, men men. Är man tjuvis så är man. Grabbarna grus kom och hämtade upp mig. Dom föregick med gott exempel och hade redan börjat festa. Åkte hem till Jonis för att Oskar hade kommit på den geiala idén att han kanske skulle duscha och byta om innan vi åkte till festen. Sagt och gjort, ca 45 min senare så var vi påväg upp till Kalle.

Kalle bodde ute på landet. Det var väldigt mysigt ute där, och dom hade dukat upp ett långbord.
Men eftersom vi var lite tidiga och maten inte var där så underhöll vi oss med att grunda lite. Eller som sagt, killarna hade redan grundat, jag började grunda och dom fortsatte med sitt.
När alla hade blivit lite smålulliga hade frykholm han hans tjej Malin dykt upp. Dom två hade verkligen lagat världens middag. 3 rätters. Kändes ca som att vara på värsta resturagen för dom hade lagt upp allt fint på tallrikarna och grejer. Jag var väldigt imponerad faktiskt. grymt gott vare oxå!

Kvällen fortsatte och alkoholen flödade. Alla var dock lite i "chilla efter maten stuket" efter den där middagen, men när klockan närmade sig tio så hade alla smält maten och festen var i full gång.
Glas tappade och vin spilldes, precis som det ska vara.

När klockan närmade sig tolvslaget vare bara att springa ut på åkern och skumpan i högsta hugg. Lundin hade köpt en hel del raketer och sådana grejer så det var kul!
Vi skålade lite och sa gott nytt åt lite granna och smällde lite smällare, för att sedan ta oss innåt igen.
När vi kom in var det tokdansning som gällde för hela slanten. Vinet flödade och alla var jätte glada.
Någonstans där på natte, har ingen riktig koll på vad klockan var, så började folk att dra sig hemmåt. Och helt plötsligt var vi väldigt få på dansgolvet. Men det spelade inte oss någon roll, för vi dansade på in på småtimmarna tydligen. Jag och Oskar var på mobiljakt, fast någonstans där i jakten så glömde vi boprt vårat mål och hamnade på dansgolvet - igen.

Jag började känna tröttheten komma krypandes så jag svidade om till min Pyamas och kilade ned i köket igen och stog och snackade. Efter det så var jag på tandkrämsjakt. Tur att kalle bodde där och hade koll på grejerna, annars hade de inte blivit någon tandkräm. Den enda jag och Daniel hittade fungerad einte som den skulle. Liten besvikelse faktiskt. Alla gick upp och la sig och jag stod och tvättade annsiktet och babblade på med Stackars daniel. Jag tänker nog inte skriva här vad jag sa till Daniel, för jag försöker faktiskt förtränga det. När jag var klar med allt och alla mina demonstrationer för daniel om allt vad min nessesär innehöll så skulle vi gå upp för trappen. Jag var inte riktigt klar i huvudet märkte jag när de sa Pang och jag hade slagit i pannan i en hylla. Självkalr slog jag i hörnet i hyllan.
En fin smäll och Daniel blev lite orolig, men jag sluddrade på " Deehh ääh luungt, den sved lite baraah"
jag kröp ned i sängen, men eftersom några personer hade besätmt sig för att snarka och låta allmänt mycket så blev det sängbyte. Jag hamnade på en madrass i Daniel och Oskars rum. Där blev det tjejsnack. Eller ska vi kalla det killsnack? Snack i all ära iaf.
Jag somnade ganska hårt efter det.

Vaknade upp i ett varmt rum, la mig bredvid snarkisarna och somnade om. Andra gången jag vaknade var det av att Sofia och Gotte hade besämt sig för att vara überenergiska och skrika gomorgon och hoppa på alla. Jag ville döda dom. Fast ni kan vara lugna, för det gjorde jag inte, istället satt jag mig upp och gav dom besvärade blickar som sa" Jag vill sova, mitt huvud värker". Tillsist masade jag mig upp och drog igång städningen. När alla började vakna till lite och jag skulle ut så hittade jag mobilen som vi hade varit på jakt efter i min jackficka. Det visade sig att mobiljakten ägde rum 05.10. Eftersom jag trodde att jag hade somnat runt 4, så blev jag lite smått paff. Jag, Malin, Mallebralle som alltid lägger mig först på fester. wow, vilken grej alltså. När städningen var över och huset såg städat ut igen så for vi iväg för att inhandla lite bakistillbehöver. Coca Cola. Chillade lite för att sedan åka på bussen hem.

Det var min nyårsafton, och den var underbar. Jag skulle gjärna fira nyår varje helg om det är sådär kul.
Jag skulle dock vilja hoppa över att panga in pannan i hyllkanten, för jag har en bula och den gör ont.

Kommentarer
Postat av: Tammy

jag är hemma i falun nu, du verkar ha haft skoj ;]

2007-01-04 @ 02:46:51
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0