Tisdags tema?

Om en vecka kommer jag börja med något nytt här på bloggen. Jag har nämligen ett stort hål mellan första lektionen och andra. Jag och Emma funderade lite vad jag skulle udnerhålla mig med. Emma har ju redan något att göra för att hon har lektion. Men jag ska ägna mig åt tisdags tema här på min blogg.
Vi är dock inte riktigt säkra på hur detta tisdagstema ska se ut. Lista över den gånga veckan där jag ska skriva i höjdpunkten och lågpunkten (?) DOWN DOT.
Veckans diss, veckans miss, veckans heting, veckans fulig osv.
Det visar sig helt enkelt hur det blir, om någon har någon bra idé på tisdagstema är det väll bara att säga till. Jag och Emma behöver all hjälp vi kan få.

Igår kom Emma hem till mig. Hon blev bästa vän med min mamma, så när jag kom hem från Coop satt dom och delade hemligheter som jag inte fick ta del av.
Vi drack Te & Kaffe och käkad emaryland cookies. Väldigt gott, dock inte lika gott som jag hade väntat mig, men det dög. helt klart. Som vanligt när jag och emma hänge rmed varandra så blev det kika i skolkatalogen & skvallra. Jag skulle visa emma Falu revyn programmet, men det var helt spårlöst försvunnet. Jag misstänker att mamma har snott det och lagt det under sin kudde.
Ja det tror jag. Efter att ha vänt upp och ned på mitt rum utan större framgångar & letade igenom mina lådor bredvid sängen & fått behagliga nostalgitripper och mer obehagliga insikter så gav jag upp.
Istället började vi att diskutera studenten. Kom in på sjuka tankar " Tänk om man har lagt ut värsta porrbilden på sig själv på internet, sen så hittar föräldrarna den och sätter den på studentskylten".
Jag tror att vi hamnade där eftersom både jag och emma misstänker att våra förldrar kommer sätta upp en nakenbild på våra skyltar.

Jag hade ångest över att inte hitta någon sen när vi springer ut ( tro mig, jag har redan haft X antal mardrömmar om studenten och hitta folk). Emma var mest bekymmrad över våran låt.
Eftersom emmas bekymmer är mer bekymmer och inte mer bara nojja så fick vi börja fundera på dom istället för mina bekymmer.
O-zone Festa festa. Nej, det skulle bli en flopp. Onkel konkel- jag äter snor. Vilken succé!
En ny tanke slog oss, ingen av dom i klassen kommer vilja sjunga en låt som jag och Emma författa rihop. Så vi lär väll springa ut först och ha vårat egna framträdande. Vi är lite utav små pajasar när vi kommer igång tillsammans. Men sen så kom vi på att eftersom våran klass är så boring & inte vill ha våran låt så kommer inte dom kunna fixa någon själva, så det kommer nog sluta med att vi tar låten som emma och jag gör. Det tror jag. När klockan började att ticka iväg så åkte emma hem och jag kröp ned i sängen.

Fick ett sms av min persika. Jag har varit ifrån henne nu väldigt länge & det känns.
men det är väll lika bra att jag börjar att vänja mig att hänga med Emma på kvällarna (  med glimten i ögat) eftersom linnea försvinner bort i 5 månader. + eller -, det visar sig.
Nu är snart lektionen i engelska slut, så det är väll bäst att jag lägger ned det här och börjar gra något vettigt. Det behöver jag.

Kommentarer
Postat av: Lenny

Jaaaaa...det blir nog studentkryssninge! haha.
Don't forget to hang out with me to!

2007-01-16 @ 18:25:14
Postat av: erika

Hej hopp malin! hoppas att allt är bra med dig och linnea och att ni är lika läckra som vanligt:) tänkte kolla med dig om när det var linnea åkte? tänkte att vi kunde hitta på nåt kul innan hon lämnar landet? puss o kram

2007-01-17 @ 09:17:06
URL: http://irika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0