Dagen jag gnuggade majsan med ett trosskydd i annsiktet

Den dagen var det igår, eller var det kanske dagen då ernst föddes? Tänk tv-sprofil från Svt.
Stek stek i solen. Jag bara orkade inte ta mig någonstans. Det fick bli gården med en liter pucko i magen.
Men när klockan närmade sig 16.00 tog jag min bil ( som knappt har någon bensin kvar) hem till Majsan för att färga lite utväxt. Vi kom på världens bästa knep för at ta bort överflödig färg från annsikte, axlar och rygg. Schampoo på ena änden på ett trosskydd och vatten på andra, sen var det bara att gnugga på. Det var hur bra som helst. Så det är ett litet tips från husmor-Malin.
Jag åkte iväg hem till Udo där det nalkades lite grillfest med tacos. Jag gav Jonny en platshandske som han gav till Linnea. Linnea fattade genast tycke för detta lilla stycke platshandske á la gynekolog. Den framröstades till årets julklapp - något för alla åldrar. Sen fyllde hon handsken med öl, ritade ögon och mun och kallade grabben för Ernst. Ernst blev huvudpunkten för kvällen. Ja åkte hemmåt i min bensintomma bil och mötttes av en groda på trappen. Jag tror dom där grodorna förföljer mig. Kikade runt lite på msn och gick och la mig.
Självklart kunde jag inte somna, fast jag kunde inte heller ha ögonen öppna. Fan vad det virrade förbi tankar
- Jag känner mig som susan i desperate housewives när hon vill ha den där ursäkten av Karl, förhoppningsvis kommer den. Om inte annat från ett annat håll än väntat, eller ja, det kanske den nästan har gjort.
- Fan, posten, jag har glömt ta in posten.  ( där avbröt jag mina tankar med att springa ut i bara trosor klockan 1 på natten för att tömma brevlådan)
- Tänk om någon sprang in i mitt hus medans jag hämtade posten.
- Om jag sätter på kedjan kommer jag garanterat bli dödad för jag inte kan ta mig ut
- Om jag inte sätter på kedjan så kanske någon kommer in och dödar mig
- Har jag bara ätit en bit pizza idag?
- Jaa, jag är nog hungrig
- Fan, om man kanske skulle ta och äta något så man kan sova?
- Jag vill bada i siljan
- Nej jag måste äta något, nu kurrar ju till och med magen
- mm, länge sedan jag åt varma mackor
- Rostade mackor!!
- Rostade mackor med hallonsyllt mmm

Traskade upp till köket 3 på natten och klämde i mig 7 mackor.

- mmmm, jag ska alltid äta rostade mackor med hallonsylt
- Fan vad gott det här var
- Varför har inte jag en pojkvän som jag kan äta nattmackor med?
- Kommer jag få diabetes när jag äter ljust bröd med sylt på mitt i natten?
- Antioxidanter, vilken bra grej
- Nu kanske jag borde sova
- Fan, nu kan jag inte sova för att jag måt illa
- Varför åt jag så mycket mackor?
- Har jag fått den där ursäkten?
- Borde inte jag kunna sova nu?
- Ska jag läsa lite mer?
- Varför är vi så konstiga?
- Jag vet vad jag vill och jag vill ha det nu. På en gång.
- Du kanske har en dålig intiativförmåga
- Fan, vi har ju pratat så mycket, varför känns det som om att jag inte vet någonting om dig
- aah juste, vi har inte pratat på det viset.
- Nu, nu, nu håller jag på att somna

Och dä någonstans somnade jag.
Vaknade upp på tok försent, fan fan fan. Skulle det inte tuktregna idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0