En arbetsvecka till ända

Ja, nu är det såhär va, att jag har haft en otroligt ohändelserik vecka.
På måndagen var jag tillbaka till vardagen och tillbaka till jobbet. Jag var trött då jag inte hade kunnat somna i tid på söndagen. Typiskt. Måndagens arbete bestod av städning i 30 minuter. Det var nog allt. Kortspel och jag förlorade som vanligt. Efter jobbet åkte jag hem för att vila lite innan vi åkte hem till Britt-inger, Tomas och barnen poå middag. Det var verkligen jätte trevligt. Tomas hade lagad god mat och det bjöds på glass & maränger till efterrätt. Lite dans med barnen i vardagsrummet ( journalisten i källaren måste ha undrat vad som pågick). När klockan slog den sena timmen ( i mina mått = Klockan 21.00) så var det bara för oss att säga hejdå med ett löfte om barnvakt på  tisdagen. Spanade in journalisten i källaren, han hade shysst stil konstaterade vi, fast vi lyckades aldrig se hans annsikte. Surt sa räven om rönnbären.
Jag kröp ned i sängen och sov. Vaknade upp på tisdagen och traskade till jobbet. Vi jobbade faktiskt kanske i 2 timmar den dagen, annars spelade vi bara kort. Men det är inge fel med det.
När jobbet var slut så åkte jag och jobbade. När det var över åkte jag hem och käkade för att sedan vara barnvakt. Att vara barnvakt till dom där söta ungarna gick hur bra som helst. Vi såg på en film om en superzebra som ville bli en gallopphäst. Linnea ( Jag kommer aldrig få komma i veboden sa Ida (nej inte jag heller och det är inte något jag strävar efter)) läste saga och jag gav ungarna för varm välling. Efter lite om och men så somnade dom och jag åkte hem för att somna.
Onsdagen så hade vi nada i arbete, eller jo, jag agerade springflicka och åkte med sparkcykeln fram och tillbaka till en avdelning för att hämta en nippel som inte fanns. Efter X antal vändor gav vi upp. Kikade lite vad dom gjorde på en annan avdelning för att sedan göra det vi är bäst på. Spela kort. Trampade hemmåt för att fixa och dona och sedan åka ned på stan för att träffa Isabell. Vi gick några vändor, tittade inte på en enda bil trots cruisingen.
Torsdagen så var vi duktiga. Vi jobbade hela dagen. Och spelade kort. Men vi jobbade. Det kändes bra och dagen gick faktiskt ganska så fort. Solen sken och jag ville jobba på brännan. När jag hade lyckats plocka upp Isabell på stan så åkte vi till Roxnäs, men där var det typ storm så vi vände lite bittert för vi var lite för rädda för att förfrysa.
Stångtjärn var det säkert lugnare vid tänkte vi och började färden åt motsatt håll. Stannade och kikade in i Emma's nya hus, som luktade precis som nya hus gör - Fräscht! Very Nice, sen åkte vi till stångtjärn. När vi väl kom dit hade det blivit mulet och vi vart kalla. Vi gav upp och bestämde oss för att vara feta och köpa pizza.
Sagt och gjort. Delning på en Medium och vi jäste. kikade runt på stan och jag köpte ett par sladderbyxor ( som jag sitter i just nu) och sen åkte jag hem. Däckade i sängen runt nio tiden.
Idag var Oskar tillbaka på jobbet Jippie! För att fira det var jag en rejäl stalker som förföljde han hela dagen. Som tack kastade han en märla på mig så jag skar upp huden mellan tummen och pekfingret. aj det gjorde ont.
Eftersom ingenting riktigt kunde göras spelade vi kort, när våran nuvarande chef kom förbi. Det var inte alls så poppis kompis, men han blev inte arg. Istället gick han till Klena avdelningen och beklagade sig och sa: Jag tror inte det är någon här som riktigt vet vem jag är.
Jo, det vet vi, men vi hade ju inget att göra....
När dagen gick till sitt slut kom Emma, det var nästan så att jag ville stanna kvar i 4a timmar bara för att babbla med henne. Men nej, det blir nog lite shopping istället. Mina nya skor kommer åtminstone att anlända i min hall! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0