En studentvecka att minnas!

Nu sitter man här som en ny, ungsbakad student. Det känns ju, ja, precis som vanligt, fast man är mycket mer sliten. Men imorgon börjar mitt nya liv med mitt nya jobb. Jag ska få truck-körkort. Det kan bli spännande. Linnea mummlade något om att om man stur till höger så sväner man åt vänster. Ja, vi får väll se hur det löser sig för mig. Har ju trots allt redan nu problem med höger och vänster. Eftersom jag har varit segast i stan på att uppdatera min blogg så får jag köra en liten snabbgenomgång innan jag kryper ned i sänge och sover. Sova är nämligen något jag har gjort för lite den senaste veckan.

Min Studentvecka
Måndag: Efter en totalt menningslös engelska lektion så gick jag upp till stora entren vid lugnet för att möta Linnea. Vi hade bestämt att vi skulle bada lite där. Sagt och gjort. Vi tävlade i vattenrutchekanonrna ( Jag vann stort varje gång), det kände sungefär som om vi var 5 år och vet ni vad? Vi ÄLSKADE det!
När tiden rann iväg var det vi som åkte hem, lite brunare och rödare och blötare och deffenetivt mer klorluktande för att jag skulle fixa mig till Mösspåtagningen. En fot på trotoaren och en på gatan, sen traskade vi ett litet varv runt falun. Hoppade på ett ben, mumlade på Latin, kastade en hel krona i en brun och skrek att vi hatade haraldsbo. Ja, egentlinge borde inte jag skrika det eftersom jag faktiskt har gått på haraldsbo. men men. Det var kul endå. När vi hade ca 5 olika klassförfester så bestämde vi oss för att Tommy's place var bäst. Så när klockan närmade sig sju så åkte vi dit och grillade lite och alla blev skamlöst fulla. Men det var kul. Vi cyklade ned till Etage och jag flängde runt med Jimmy hela kvällen. Det gäller ju att passa på, när han ska flytta till London till sin tjej på tisdag. Kvällen gick mot sitt slut och Linnea kom och hämtade mig.

Tisdag: Vaknade upp och skulle ta bilen till Manpower för att få lite kläder till Jobbet. icke sa nicke. tut tut 0,3 promille i blodet och mamma fick köra mig. Jag hängde lite på manpower för att sedan åka till Emma. Number  2 och sedan iväg till våran trevliga lärare Thomas. 1 timme försenade var vi där. Hängde, solade, rodde, blödde näsblod, vann på kubb och åkte hem igen. Jag traskade ned på stan och sedan chillade jag hemma. På kvällen blev det en tripp till Erika där säsongsavslutet på DH var. När det var slut så slingade vi håret på en mycket glad med Full Tammy. Jag skjutsade Tammy som var enormt snygg i håret till sm så hon kunde dricka mer och jag sova.

Onsdag: En dag jag trodde skulle bli stressig, men ack så fel jag hade. Badade i stångtjärn med Emma, åkte hem för att fixa mig till kvällen. Lite alkoholintag hemma hos Sofia och sedan hemma hos sin bror. Skamlöst mycket alkoholintag & 120 snapsvisor och nationalsångsjungade ramlade vi vidare till Etage där vi shakeade aset på dansgolvet. Eller jag var mest upptagen med att flumma runt och dricka alkohol.

Torsdag: Blåstest för jag ville ha bilen. nej, tut tut piiip 0,8 promille i blodet. nej är det sant? Hur kunde jag få i mig sådär mycket alkhol? Jag mådde iaf inte så dåligt som jag förtjänade, men dåligt mådde jag. Studentlunch som ekade i mitt huvud och jag var måttligt road. Tack och lov att jag aldrig mer ska behöva höra kvinnan med den röda dressen hålla tal. hennes tal är alltid 20 minuter för långa och jätte tråkigt. Men nu är det över. Åkte hem och chillade lite innan det var dags att åka ut i skogen för att klä våran vagn. När vi kom dit, som vanligt en timme försenade så hade Killarna huggit med hela skogen och börjar fixa. Vi var så stolta över våra pojkar kan jag lova er. graffiti hit och spray dit. Balonger och serpentiner och majas lakan. 4 högtalare och sen vare klart. Underbart. Åkte hem och käkade en efterlängtad måltid för att sedan krypa ned i sängen.

Fredag: Vakna, duscha, misslyckas med benrakningen. sminkning av Linnea och allmänt ruffsigt hår. Chapangefrukost 07,30 så jag åkte hemmifrån 07,32. Yes. men jag hann någolunda i tid endå. Det dracks en del alkohol och det snackades och vi sjöng igenom låten. Fotografering på skolan där karl fick stå ensam på en stol. Chill i datasalen och autografskrivning i våra mössor. Anders fyller och vi är glada. En mycket varm och trång busstur ned på stan för att vi skulle sitta i kyrkan. Tjej sjöng en på tok för seg låt som vanligt ( inge illa menat, hon sjunger fint, men den var bara lite för seg som alltid). ooaah oooaah vilken härlig dag. Linnea Palm vet vad jag snackar om. Prästen pratade om Drömmar och karl skrattade. Albin dog, av skratt. Busstur till skolan, inte lika trång. Hela klassen fick stipendier utom vi tjejer som hade glömt bort att söka. Fick fin fina betyg och ställde oss på led för att springa ut. Övade igenom sången och sen traskade vi ut, med mig längst fram. This is te3 ooh ooh ooh oh oh! Ungefär ca något. Sjöng våran sång ( ingen hörde vad vi sa, men vi hade iaf inte tema a lá Astrid Lindgren ). Sprang ut och hittade självklart inte mina homies. Men sen hittade Linnea mig och jag fick min skylt.

Traskade till vagnen och posade en hel del. Dansade och drack alkohol med Majsan. Vagnen var helt kalrt en av höjdpunkterna. Miami! åkte lite vagn, dansade och sjöng. Hamnde på stan, jag skrek högt, inte vacker men mycket. Traskade varvet (jag ville fly in på Pizza grejen och käka, men ack nej). Åkte frän bil med Lucy, kajsa och Sandra. Jag sullade champange som vi drack. Sommartider hej hej oooo ooo oooh. Vi kan vi.

Studentskiva och jag var full. Inte för full, nykter om man jäömför med Tammy.
Massor av spännande paket och mycket trevliga gäster. Åkte in till Stan med Bjursningarna och Linnea. Hamnde på klassfest i hästparken. Mycket trevlig tillställning med Signade tuttar. Skrek lite på vägen ned till stan. Jag borde ha blivit en Cheerleader. faktiskt så äre sant. Rådhusgården tog emot oss med sina öppna armar. Smygfotografering var ett måste och isabell joinade oss. Alkohol och bra sällskap. Miranda var den bästa paparazzin. lätt. Rådhusgården stängde och jag irrade runt på stan och var glad. Sen så sa jag godnatt och tog en dusch hemma. Det var mycket Nice kan jag lova er.  Somnade gott med papper i näsan eftersom jag blödde näsblod.

Lördag: Vaknade upp och var pigg och ej bakfull. Dagen blev stressig och jag var flummig. Men efter mycket om och men så lyckades jag komma iväg till Balen. Posing i parken och promenad till Grand. Seg man men underbart god. lambo hej, lambo hej. Emma blev inte full, malin blev full. Linnea kom på eftersläpp och tammy ägnade sig till det hon gillade mest. Jag sprang runt och sa Malin fixar Malin Fixar. Sen skulle det kastas sten, men jag kastar inte sten i glashus. nej och inte på oskuldsfulla jungfruberget heller. Istället roade jag mig med att samla blåsor på fötterna och hoppa studsmatta med balklänningen. Som pricket över i:et så blev det nakenbad med nea. Sen så sov jag mycket gott i en vattensäng. wow, första gången i en vattensäng. Jag ska aldrig köpa en vattensäng.

Söndag: Pigg men trött. Inte bakis. Walk of shame med Linnea till Källviken i balklänningen. Vi fick möta en Armé med orienterare som stirrade ögonen ur sig. En kille i cabb som sa - Efterfest igår eller?! Sen var vi hemma. Badade i det varma vattnet. Käkade pizza i den varma solen och tog en raggar-runda till Roxnäs där vi chillade och posade lite. Det var blivit mycket posing den här veckan kan jag lova er. Synd bara att man ser ut som ett freak på alla korten. Nu ska jag sova - för imorgon börjar mitt nya liv.

Kommentarer
Postat av: Tammy

Lycka till med ditt nya liv min älskling och tack för en helt otroligt fantastisk vecka!!! :D

2007-06-11 @ 01:03:28
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: Erika

Ja Malin lycka till! Ses eventuellt efter första dagen på jobbet:) puss

2007-06-11 @ 10:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0