Dreamteam

Det finns ett ord som beskriver den här helgen perfekt: FANTASTISK!

Helgen inleddes med en väldigt lugn sex and the city kväll hemma hos Oscar. Fast vi var ju i Uppsala, så då tyckte vi att vi kunde faktiskt ta ett glas vin, för det är inte hela världen. Tyvärr blev det inte ett glas vin, utan med 1,5 liter vin som rann ned i våra magar. Jag sov mycket gott, Oscar sov ingenting.

På lördagen fortsatte vi samma veva med Sex and the City. Dock ingen dricka för att oscar skulle nänmligen spara sig för Caps sm. (Caps Sm= Man är lag, 2 och 2, sitter i en ring och alla har ett glas med dricka i. Fast bara så att det är lika mycket dricka som bredden på två fingarar. Det är ett glas i mitten. Man ska kasta kapsyler i motståndarnas glas, träffar man får dom kontra, missar dom kontringen så får dom dricka. Träffar man glaset i mitten måste alla dricka. Om man lämnar ringen blir man diskvalificerad, man får med andra ord inte gå och kissa. Reds.anm.). Oscar och jag hade ju dock inte ätit något på hela dagen, men vi klämde i oss en varsin liten pan pizza och Oscar började tävla. Det gick väll lite sissådär. Hamnade i ringen med alla veteraner, men dom kom iaf inte sist. När det var dags för ringarn att flytta in så tänkte oscar muta dommaren så han kunde gå och pissa. Det gick inte vidare så dom blev diskade. Men alla vet ju faktiskt om att det var Kalles fel.

När tävlingen var över hade jag och oscar sett fram emot ännu en lugn sex and the city kväll, men så blev det inte kan jag berätta för er. Det var ju inte bara jag och Oscar som var vingliga under fötterna, så när vi skulle gå samlades det ihop ett litet gäng som kom på att vi skulle ha förfest, fest, någonting, för att sedan dra vidare till Lotus. Sagt och gjort. Där någonstans blev det kanske några cider för mycket och jag tappade tidsuppfattningen helt. Men jag var mycket bestämd med att jag ville ha en kebabrulle, och det köpte jag.

Vaknar upp på söndagen, dagen då alla ska komma och vi ska ha så roligt och vi ska dricka så mycket och vi ska vara så fulla dagen, av att jag har ett starkt behov av att spy. Bye bye lovely kebab. Oscar var lite sisådär halvsöt, han hämtade oboy åt mig ( den söta delen) men han spelade skit kass musik väldigt mycket för högt ( den mindre söta delen). jag sov, jag led och jag trodde jag skulle dö. Några timmar senare hadej ag bye bye oboy. och Allt det där var Kalles fel. Men där vi 16.00 tiden hade jag kommit på fötter, tvingat oscar att se på Sex and the city med mig och klämt i mig två piroger och en panpizza som stannade kvar i magen.

En timme senare mådde jag ännu bättre och kunde klämma i mig en cider, med lite hjälp av Oscar. En till cider utan någon hjälp av Oscar. Sen så kom Jonis, Kalle & Erik hem till Oscar. Vi snackade lite och sedan drog jag till stationen för att möta upp med girlsen. Det var 3 glada töser som jag mötte upp: Tammy, Erika & Kajsa. Vi spattserade hem till Oscar i ganska rask takt i följd efter Per/Erik någonting jag vet inte? Tammy hade turen emot sig och hon fick början på sin X-flow ( ett fint namn jag och erika nämnde Tammy's insidenter under måndagens promenad till krogen). Vi kom till lägenheten och det blev början till en ganska så våt kväll.
Oscar och Erika försökte dra jämt med shotsen, Erika drog ifrån, eller det kanske var Oscar som gjorde de eftersom han inte vann utan hamnade i sängen? Erika stod iaf som vinnare och hon var mycket lycklig över segern. Dansen drog igång och affroperuken åkte fram. Så småningom kände Erika att det fick vara nog, så hon placerades i sängen bredvid oscar. Stor shotarna! Ett bord skulle bäras ut från rummet, lite glas krossades lite mer saker gick sönder , men det är ju sånt som händer på fyllan och dessutom var det faktiskt kalles fel. Men det dansades vidare och humöret var på topp! Det blev även några hopp i buskarna. Ett tag senare var det Kajsa som föll bort. Kvällen var helt fantastisk, trots att folket föll bort en efter en, men som kollektivet skulle säga - It's Okey!


När festen skulle gå mot sitt slut och vi som var vakna och hungriga skulle gå och käka kebab skulle Oscar upp och vandra. Det skulle han nog inte ha gjort. Kalle hade varit så duktig att han hade lagt allt glas i en handduk som sedan oscar prompt skulle kliva i. Resultatet blev att oscar fick en liten glasbit i foten som nästan fick han att förblöda. Kalles fel - Igen. När alla srpinger runt som idioter och inte vet vad vi ska göra och vi försöker torka upp blodet så kände jonis att " nu lutar jag med tillbaka och sover lite granna. det behöver jag". Jonis lämnades kva ri korridoren åt ödet. Ödet visade sig vara det fransk-språks-bråkande-gayparet av manligt kön fick bära in honom i rummet och Oscar fick ta en taxi med mig till Akuten.

Akuten var ett spännande ställe att ägna natten åt. Faktiskt. Det var jag, det var Oscar,  det var turkarna som jag trodde var kompisar som slog ned varandra, det var tjejen som hade råkat peta sig i ögat, han som inte tyckte om att jag rapade och det var låång väntetid. Efter 2 timmars väntan på stenhårda bänkar som dessutom var alldes för korta så kunde oscar få rullas in. Jag fick skulden för att vi hade lagt bomull och papper på såret. Oscar kunde inte ligga stilla och helt ärligt så har jag faktiskt träffat på trevligare sjuksköterskor. Med en plågad Oscar som skulle ta djupa andetag, och jag stod där på sidan, höll i handen och andades, så fick jag en liten blick in i framtiden. Om några år så står jag säkert där igen,m fast det är någon som föder barn och inte får en glasbit borttagen från foten. Jag skrattade. Sjuksyster-bitter gav mig The evil eye.
Oscar plåstrades om och vi kunde åka tillbaka till lägenheten och sova. Det var trångt men det fungerade bra. Dock lite bekymmer med att få ned Oscar i sängen eftersom han var bestämd på att öppna upp champangen.

3 timmar senare ringde väckarklockan och Oscar fick äntligen öppna champangen. Jonis hittade vi liggandes över fotöljen á la Ostbåge. Emma ramlade in där 1 timme senare och Erika tog på sig Mamma rollen och inhandlade en lyx-frukost till oss. Vi drack lite kaffe med sprit. Vi käkade underbara mackor. Vi gick in på champangen, som i mitt fall var martini, men det var lika gott endå. Anledningen till att vi hade tagit oss upp klockan 07.00 på morgonen var ju den att 9.00 skulle vi vara nere vid ån, för att sedan 10.00 kika på forsränningen. Sen vid 12.00 skulle vi titta på några som dansade i stan. 14.00 så skulle jag kika på danne som spelade, se så skulle vi sitta i Ekonomicum parken. Planerna blev ändrade. Vi började att göra oss klara, vi hade duschat, vi hade borstatt tänderna och insett att det är mycket roligare att vara flera när man bortstar tänderna, trots att Jonis hade lite bekymmer med att inte spotta på mig och Erika, fast det  var inte Jonis bekymmer, för det var faktiskt kalles fel.  Sen så var det dags för att att bakfylleskita. Lite bekymmer uppstod när allt toalettpapper hade gått åt att torka upp Oscars blod. Det var första gången jag fyllehandlade toalett papper. När jag hade utsatt mig för pinsama situationen att handla toalettpapper på fyllan så visade det sig att dom redan hade fixat papper.men It's Okey!

Vi styrde skeppet till parken/ gräsplätten utanför en kyrkogård där vi slog oss ned i solen och njöt några minuter. Vi fick igång stereon med lite hjälp av Oscar och sedan så var dansen i full gång. Eller vi började med ett Aerobics pass för att sedan över gå till dans med några regelbundna drickspauser. Lite lättare, lite smalare, lite mer anfådd, lite mer svettig så styrde vi stegen vidare mot nästa park. Ekonomicum parken där det fanns fler ungdommar än på hultsfredsfestivalen. Kanske inte sant, men det var precis så som det kändes när man såg folkhavet framför sig och en scen. Efter lite letandes så hittade vi en liten ledig gräsplätt där vi slog oss ned. Jonis fick ta smällen att sitta längst ut där alla klivet på ens händer, men vi tröttnade och lyckades fösa våran ring längre in.

Medans Kalle hade sprungit iväg med bandaren för att möta Jossan och hennes sthlm's kompisar, så roade vi andra oss med att sitta och snacka i lugnan ro. Jag sprang i och för sig mest och kissade med allt och alla. Först kissade jag och Jonis, sen kissade jag med Emma, sen kissade jag med Erika, sen kissade jag och Tammy... fast det var i och för sig mer vid en jätte fin byggnad när vi gick och skulle hämta Maja.
För nu närmar sig klockan 14.00. Vi har tagit en gemensam Power-nap, eller alla utom jag har det för jag hade som sagt fullt upp med att springa och pissa. Maja var på ingång så Tammy hängde på mig för att möta Maja. Oscar och Jonis var och hämtade jackor. Kalle skulle gå med jossan och Co till lägenheten för att dom skulle kunna lämna sina grejer och förhoppningsvis bli lite gladare. Dom andra var mest förvirrade och tappade bort varandra och undrade hur det gick med: Idag ska vi minsann hålla ihop! Stay togheter as a gruop!


Maja hittades och vi styrde festen in i Oscars lägenhet. Team Falun försökte ta en powernap, men misslyckades totalt. Eller Jonis lyckades. Vi andra hade allmänt mycket problem. Jag satt mest och funderade  över hur kunde jag kunde känna mig så nykter trots att det enda jag hade gjort under dagen var att dricka just alkohol.
Men det vart lite trångt i lägenheten. bara för att Kalle hade bjudit dit massa folk. Vi var dessutom lite hungriga så vi gick och köpte Pizza. Erika följde med till Pizzerian för att sedan vända och köpa sushi. 93.94.95 sitter vid bordet och dricker någon ur en blå mugg som vi tror är Martini i väntan på att Pizzorna/kebabtallriken ska bli klara. Pizzor kommer, Kebabtallriken kommer till Jonis. Det var bara det att han inte hittade Kebaben. Kalles jävla fel.
Fast han fick Kebab sen och som tack för att dom glömde ge Jonis kebab så gick han in bakom disken och snodde med sig bestick. Vi käkade Pizza och maja blev förföljd av en mystisk man som var konstig.
Erika satt sig över en kille som vi tyckte att sovit lite för länge. Men han ansåg inte att han hade det. Han väntade trots allt bara på sina vänner.  Jonis la huvudet i kebabtallriken. Han kände att lite ljusa slingor á la kebabsås skulle sitta bra. Fast egentlinge så var det Kalles fel. Vi frös lite väl mycket så vi gick in igen för att festa. Eller gjorde vi verkligen det? Ja det gjorde vi nog.

Jag tror att det var någonstans vid den tiden Kalle började att komma igång på riktigt. Han sprang runt och söp ned alla med Shots som bestod enbart av Explorer. Maja tackade och tog emot. Oscar gav maja en 2 liters vinflaska ( om inte mer) som hon svingade högt och glatt ( jonis fick bittert erfara det när dom skålade och hans öl skummade över). Vi spelade ölspelet. Oscar vilade. Mama Erika tog hand om Oscar.  Ölspelet dog ut för att varje gång Jonis eller kalle skulle dricka tog det en väldigt lång tid för att dom glömde hela tiden bort reglerna så dom fick dricka om och om igen. Jag tyckte att folk började bli för fulla så Mamma erika körde du alla ur lägenheten och vi hamnade åter igen på gräsmattan. Där började jag att tappa gnistan och jag försökte att sova medans Tammy sprang och shoppade kläder på Fyllan på Ica - Folkes Livs.

Vi tjejer fick en fin idé, vi skulle gå in och sova och dricka oss fulla. Bara vi tjejer. Men det gick inte så bra, för det var nämligen kalles fel för han skvallrade säkert och alla andra kom in i lägenheten och ville festa med oss. Det blev ingen Powernap den gången heller. Festen sparkade igång ordentligt, Maja försvann, Maja kom tillbaka. Jag skickade iväg Emma för att handla åt mig på Ica. och i den stunden så går dörren till Studentkorridoren i baklås. Fan, att kalle Alltid ska lyckas ställa till det! But It's Okey. Fantastiskt. 2 timmar senare kom låssmeden och vi fick en svängdörr istället som inte kunde låsa sig själv. Festen fortsatte och jag fixade så att vi blev 4 tjejer mindre från sthlm som skulle sova i våran lägenhet. Det var Kalles fel, men endå så kan var det kanske bra så vi kan ge mig äran och säga att det var tack vare Malin.

Det började bli mörkt ute och vi hade druckit alkohol konstant i 15 timmar. Jonis hade somnat in i en djup sömn. Likaså Tammy. Eller så är det mest jag som har livlig fantasi och inget emot att stå och hålla i tammys mobil och säga. Tammy, tammy, vakna. Men när Kalle hade blivit påpucklad så gick vi nedåt för området till en fest. Men det var inge kul där. Jag ocg Tammy skulle köpa Pizza. Det var väldigt fashinerande tycker vi att stå i en Mataffär där det finns en Pizzeri i affären, dom hade stavas Coka Cola fel i hela affären och man fick dricka alkohol i affären.
Efter den romantiska middagen så gick vi in på en annan fest som inte var rolig. Då fick vi en fin idé - vi går till korridoren med den roligaste festen och säger att vi känner en Erik, för alla känner faktiskt minst en Erik.
Typiskt bara att där vi hamnade så fanns det faktiskt ingen Erik. Jag tröttnade och blev förespråkaren för att vi skulle ha tjejkväll och titta på Sex and the City. Jag vann och jag somnade först av allihopa. Någonstans där vid 1.00 tiden hade Jonis vaknat. Jag surade lite, sen blev jag glad, sen så skapades Dream Team och vi drog ned på stan.

Dreamteam: Malin, Erika, Oscar & Jonis.

Dreamteam vandrar runt på Uppsalas nedskräpade gator bland glasbitar och flaskor. Dreamteams sinnesstämmning är helt fantastisk och de hade sina steg riktade mot Uppsala Centrum. Det hade dock kunnat sluta illa för Dreamteam då dom inte riktigt insåg att dom gick mitt i vägen och det kom en bil från höger och galna cyklister från  vänster. Men dreamteam klarar allt och även då galna cyklister. Mickey -muggen var fylld med rödvin. Dreamteam var lyckliga. Oscar var 21 och när polisen stoppade honom för att han drack alkohol höll han ett vinglas i ena handen, en flaska i andran och sa: Men jag dricker ju inte, jag håller ju bara i! på något konstigt vis så tyckte poliserna att det lät bra så  han kunde traska vidare med dreamteam. Dreamteam kom till en bar som låg mitt emot Fungu, med dem hade de fått Frykholm, Erik och spraven(?). På något vis så fann Dreamteam även Dala på samma ställe som de hade kommit till. Dreamteam var glada och dom skålade åt allt som var fantastiskt. Dreamteams kvinnligare halva drack cider med glitter i á la X-mas. Killarna var mer macho och drack öl. När Dreamteam hörde ljudet från tutan som säger att det är 15 min kvar till stägning så blev det botten yver och dreamteam - jonis hamnade i en taxi hem.

Vi efterfestade lite och jonis avslutade kvällen med att säga: Jag ska bara gå och spy och duscha och lite sånt där.
Ett fantastiskt slut på en fantastisk helg!

bilder finns på: http://mallebralle.bilddagboken.se

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0