En kväll med en oväntad vändning

Igår kväll var det en grillfest som inte blev grillfest, en lugnfestkväll utan utgång slutade med en biltur till Rättvik.

Tanken var den att grabbarna från Bäver City skulle ta med sig en grill hem till Erika, men vi insåg att det skulle bli för mycket krångel så det slutade med att Jag, Erika, Tammy & Mirre hade en liten tjejmiddag hemma hos Erika med tillagad mat i ugnen istället för grillen. Det lyssnades på bra musik och vi pluggade Tp-frågor inför att Bjursingarna skulle komma. Fast när dom kom så blev det inge Tp endå. Dom ville spela Rappakalja. Eftersom jag är så bra på det så kände jag att jag inte kunde vara med. Alla hade blivit så sura när jag kan alla konstiga ord som Bästika. Istället så satt jag på balkongen och snackade lite med två bjursingar som inte heller ville delta i rappakalja.

Men när kylan blev för påträngande så flyttade vi in och började spela Sanning & Konsekvens med Erikas mest värda köp - Sanning & Konsekvens-kortleken.
Vi roade oss kungligt med den i någon timme innan folk drog hem till Tammy för att hämta mera sprit. När spriten kom så drog jag och Mirre och Erika fram gitarren som vi hade gömt i hennes sovrum. Alla suckade högt medans Stefan jublade och började stämma gitarren. Vi hade lite skönsång, Tammy ville inte medverka till en början, men efter ett tag smälta hon och kunde lägga sig i sängen där vi andra sjöng. Någonstans där kom jag och Erika på en storslagen idé. Vi hade fått så gulliga vi saknar er våra favorittjejer - mms, och vi saknade ju trots allt våra favoritkillar. Bjursingar i all ära, men dom kan inte konkurera ut våra Rättvikspojkar.

Så när det var Time for Harrys för dom andra så kom Emma förbi och plockade upp mig och Erika. Tammy hade beslutsångest men hon hamnade till våran stora besvikelse på Harrys. Jag, Emma & Erika städade upp lite i lägenheten och gick till bilen. Råkade tappa ut alla sanning & Konsekvens kort but It's Okey!

Jag fortsatte skönsången i bilen och vid 01.00 hade vi anlänt i Rättvik. Daniel hade sagt att han skulle hålla kontakten med oss, men han var så seg på att få ut alla från parken så vi hängde i bilen. Skickade iväg ett sms till Jonis och på 5 sek var han ute. Strax därefter så kom Oscar ut som sa: Asså, varför har jag min laddare med mig.
Ja det undrade vi andra med. Vi gick till Bilen och började färden hem till Jonis. Det var lite komplicerat för att det var ju marknadsstånd överallt. Vi möttes av en bom som stod i våran väg. Jonis & Oscar hoppade ut ur bilen och började flytta på bomen. Till våran besvikelse så råkade det stå en vakt där som inte blev allt för glad på oss.
But It's okey. Vi fick en liten tillsägelse om att man inte kör bil där det är bommar. Nej, okey, vi är från Falun och hittar inte här så vi och fick åka vidare. När vi hade anlänt med till Jonis och skulle åka för att hämta Daniel insåg Jonis att Daniel hade ju hans nycklar.

Jag och Emma körde iväg och skulle ta en fin väg där det inte var så mycket marknadsstånd. Vi hamnade mitt ute i skogen vid någonting som kallades för Backa där vi höll på att köra i diket. Tur för oss så gick det bra. Vi ringde Daniel och berättade om att han hade jonis nycklar. Daniel hade inte rört Jonis nycklar.
Jonis insåg att han måste tillbaka till parken. Vilken tur att vi hade åkt fel så det var bara att plocka upp honom.
När vi kom till parken och inte såg Daniel så kom vi på den geniala idén att jackan som jonis hade tappat kanske hade nycklarna i sig. Om inte annat kanske nycklarna skulle ligga där han plankade in. Så först genom ett hål och sedan bakom ett hus till en ställning av trä där det hänger något konstigt. Jonis jacka, med nycklarna. Jonis blev så glad att han struntade i att hans hoodtröjja var borta. Glada i hågen så letade vi på Daniel och kunde åka hem till oscar och släppa in Oscar och Erika som hade klättrat upp på hans balkong.

När vi väl var inne i lägenheten så kom Sanning & Konsekvens-kortleken fram igen. Den blev väldigt uppskattad.
Det hånglades kors och tvärs, det spankades och kroppsvisiterades och hemska sanningar kom fram. Fast egentligen var som inte så hemska, mest bara roliga och charmiga. Men när klockan närmade sig 04,00 så insåg vi tjejer att det kanske var dags att bege sig hemmåt. Erika hade blivit redo för dejten med peter md en fin text på magen "Hej Peter / Malin B". Vi började resan hemmåt och jag var hemma lagom tills mamma skulle vakna och gå upp till jobbet. Hennes humör på mig var ju lite Sissådär.

Det blev helt klart en lyckad kväll! Den impulsiva resan till rättvik gjorde våran kväll ännu mer lyckad. Det kändes ungefär som att vi han med två olika festkvällar på en kväll. Fantastiskt.

Bilder finns som vanligt på http://mallebralle.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: Miranda

jag tycker fortfarande att ni skulle hängt med ut och shejkat asset på harrys! vi får helt enkelt ta det en annan gång hahaha

2007-05-07 @ 22:57:34
URL: http://miri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0