En måndag med pojkarna

Idag fick jag vara ensam tjej i klassen. Stackars Petter fick sitta bredvid mig och lyssna på alla mina funderingar från killar till om hur Frida gick på toaletten när hon var helkroppsgipsad. Till Petters stora lycka så kom Jonny till samhällskunskapen och fick ta över. Jag hade inte pratat med Jonny på 10 år kändes det som så jag hade så mycket att berätta. Men istället för att berätta om alla händelser hit och dit så fick jag berätta för hela klassen om hur synd det är om folket i afrika som lider av Hiv/Aids.

När samhällskunskapen var över så fick vi äta lite mat. Jag hade små moralfunderingar angående killar. Jonny avstyrde mina tankar genom att säga - malin, du är störd. Jahapp sa jag och berättade för Jonny att om det var någon som inte var normal så var det hans Mamma som inte tycker om Gräddfil. Värst av allt, hon tycker inte om chips & dipp. Och precis när jag skrev Chips & dipp loggade Pernilla in på msn. Vilket sammanträffande.

Maten var avklarad och killarna försökte fly, men jag sprang efter för jag ville inte bli lämnad själv i en skola med läskiga tjejer. Och läskiga killar & slämsprättar och allt annat som gömmer sig i djungeln uppe på lugnetskolan.
Det blev en promenad ned till sjukhuset och en biltur ned på stan. Micke tog ut chash och skulle investera i stölder. Vi åkte till skolan, kollade på Metalizers nya fälgar. Lustigt det där med killar, vi tjejer snackar om så mycket annat är fälgar måste jag påstå. Sen så kom Micke på att han ville hämta en film, så då lekte Petter Berg&Dalbana i rondellen och jag skrek. Resten av vägen tog vi det Lugnt. Micke hämtade film & kakor så att vi skulle stå oss hela vägen tillbaka till skolan.

Till pojkarnas stora förfäran så såg vi en till bil med nya fälgar. Nu kunde vi inte alls veta vilken som var Metalizers bil. Den som det stod performancE ( med Times new roman) eller den med fälgarna som mest av allt skulle passa till en svart bil. Grabbarna kommer inte att kunna sova i natt. Stackarna.

Vi räknade matte. Har ett prov nästa vecka och klarar man det så är kursen praktiskt taget avslutad. Det är ganska lockande. Så någon dag när jag inte städar rummet, packar till kyrssningen eller bakar en kaka, så ska jag plugga till matteprovet. Jag som absolut inte hade något att göra idag, nu känns det genast som om jag har flera 100 saker att göra. Men jag kan inte koncentrera mig för jag har andra saker i tankarna: Vart är du? Vad gör du? Vill du? Får jag? Snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0