Vi bankar på falukalasets portar

Tack vare min förkylning är mitt tangentbord nedslemmat och det är ju inte särskilt trevligt. Men något som däremot var trevligt var min gårdag. Med tanke på att det var sista onsdagen i månaden så arrangerades det sista Phone me på marres. Självklart skulle jag och Majsan dit. Maja hade föreslagit att vi bara skulle gå ut och ta en öl, så vi började att dricka 1 liter vin var. För att bara grunda lite fint. Våran förfest var ju helt fantastisk. Vi hängde på bilddagboken och Johan kollade på tv. När vi var alldes för fulla och dryga så styrde vi stegen ned mot Marres. Fyllesnacken drog igång rejält och helt plötsligt var vi lixom bara inne. Stop nummer 1 - Baren.

Slog oss ned och snackade lite med Kalle och hans kompisar, det var nice. Sen så när den cidern hade lagt sig tillrätta i magen och börjat sprida sig i mitt blod så satte jag igång och babblade. " Vem stoppade en femma i henne" som killen på Hc sa. Jag minglade runt och träffade många trevliga annsikten och jag hämtade mitt kort från gaderoben. Eftersom jag är ansvarsfull så lämnade jag det på ett bord där och sa åt Isabell att vakta det. Tur för mig är isabell mycket mer ansvarsfull så hon lämnade inte mitt kort med blicken och det fanns kvar när jag kom tillbaka. Fast någon hade hällt ut min cider. Så jag fick lov att köpa en ny, som bara slank ur handen på mig och la sig på golvet. Hoppsan kerstin tänkte jag och svor i 5 minuter. Sen så var den cidern bortglömd och jag satt i blomlådan och testade alla olika funktioner på min kamera. det var spännande.

Klockan blev 2 och jag ville på Mc Donken eftersom jag inte är vegetarian. Men då kom ett nytt förslag som konkurerade ut Donken. Korvgrillning på Knoppen och så blev det bestämt. Fast det blev inte så mycket grillning, mer att fylla en väldigt full Malin med Proviva blåbär. Mmmmm, det var gott kan jag lova er.

Kvällen kom till sitt slut och morgonen till sin början.
För att inte vara dom som är dom så traskade vi, en grupp på 3, ned på falukalaset. Vi hade en fin drömbild om dessa goda langos som man brukar äta på Falukalaset. Vi kunde inte rå för att vi kända oss som 3 idioter som har suttit inne och väntat på falukalaset ett helt år, och nu när det äntligen var här ville vi vara först med att vara där.
Spiderman karuseller och lotterier och spel som man aldrig kommer vinna hade invaderat en parkering och vi hittade 3 langosstånd. Tyvärr bara ett langosstånd öppet och deras langos var faktiskt inte någon Succé. Men vi käkade och var ganska nöjda endå bara för att gå något i magen.

Men Lanogs från ståndet vid Cykel och Fjäll ska ni försöka hålla er borta ifrån, för dessalangos är underkända och rommen som ska vara svart är typ grön.

Underhållningen var förstaklassig och jag tyckte det var jätte kul. En kille på scenen som stod och sa Jajemensan osv. När Langosen var slut så var det bara 2 tösar kvar som tåg 708an till knoppen.
Väl hemma hos Maja valde jag att plocka isär deras kaffebryggare och sedan göra lite kaffe. Vi drack en varsin klunk och låg i sängen och jämrade oss för att det var faktiskt synd om oss tyckte vi. Majas fötter var feta och jag var ful. Sen så somnade vi och jag drömde mardrömmar och vaknade med ett ryk för att sedan åka buss hem.

That's the shit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0