. . .

Det där samtalet kom aldrig. De blev en besvikelse som jag faktiskt hade räknat med, så på det viset blev inte besvikelsen så stor som den hade kunnat blivit. Jag tackar för det.
Martin hade bestämt sig för att komma hem som jag skrev tidigare. Hans ankomst till Borlänge var beräknad mellan 22 - 23.00. När jag och Linnea hade degat i fotöljerna och käkat chocklad och vi insåg att klockan var nästan 23 så bestämde jag mig för att slå en signal till Martin. Planerna hade blivit liite ändrade för just i det tillfället satt han och två till på stadshotellet i Sala och drack öl. Som den trogna vännen Linnéa är stannade hon kvar och tittade på mer desperate housewives och följde med mig till Borlänge vid 00.30 för att hämta Martin.
Martin var rund under fötterna och jag började se likheter mellan Martin och Pappa.
Martin var helt fashinerad över hur roligt det hade varit att åka hem från Uppsala. Han hade aldrig i hela världen trott att dom skulle stanna i Sala, åka bil på gågator, parkera utanför entren på sala stadshotell ( sim tydligen verkar vara det enda utestället i Sala) få käka lyxmiddag för 25 kronor och dricka öl för 25 kronor. Han berättade glatt om att det var alla möjliga människor ute  på sala stadshotell. Människorna var allt från 14 - 55 år och man fick gå klädd hur man vill. " Alltså, det var en tjej, hon såg precis ut som en strippa! Och sen stod hon och dansade vi porrstången!! Det hade ju aldrig fungerat på Harry's i Falun" Jag och Linnea fick iaf oss ett gott skratt.
För er som inte vet på vilket vis det här liknar pappa så syftar jag på den gången jag och Linnea skjutsade hem pappa från Bryggcafét och allting hade varit så fantastiskt roligt och allt var så bra osv.

Igår så var det en lång dag på jobbe kan jag lova er. 6 timmars telefonsnack och det gick as dåligt och alla var jätte otrevliga mot mig. Hade det inte varit ett datastopp så hade jag nog inte klarat av gårdagen. Jag åkte hem och Martin fattade ett beslut om att vi inte orkade laga mat utan kvällen slutade med att Martin käkade kebabpizza och jag kebabrulle. Jag skjutsade in martin till stan och sen så kom jag hem med en huvudvärk. Kröp ne di badkaret och insåg att där ville hjag absolut inte ligga så jag åt lite glass och kröp sen ned i sängen.
Idag sov jag omänskligt länge och jag funderar på att ta fram damsugaren men jag vet inte riktigt om det är värt det. det är ju så tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0