och även vindruvorna

Igår kväll insåg jag att jag är absolut inte byggd att sova ensam i ett stort hus. Jag menar, jag blir rent ut sagt livrädd för min egen tumme. fattar ni det, MIN EGNA TUMME! Såhär var det va. Jag låg i min säng, vred och vände på mig.. för det är kallt oxå. Jag vågar absolut inte göra upp en brasa i huset när jag är ensam för då kan det ju börja brinna i huset nä rjag sover. Då blir jag ju rädd för det. Så jag låg och frös. Pyamas hade jag inte på mig för då blev det för varmt. Med båda armarna under täcket så kände jag en liten känsla av att snart kommer jag somna. Precis när jag skulle till och falla in i den där dvalan så valde jag att röra på vänster tumme. Vänster tumme i sin tur låg mot täcket som i sin tur forslade fram ett ljud som lät precis som det låter om man går i våran trapp. Mitt hjärta tickade på där i 120 och sen insåg jag att det var min tumme som hade framkallat dessa suspeta ljud. Skadan var dock redan skedd och jag var livrädd och låg på helspänn. Hur fan ska man kunna sova då? jag kikade på klockradion och insåg att det blev bara senare och senare och jag skulle upp ganska så tidigt.
Det hela slutade med att jag fick lov att ringa ett nödsamtal till Johan för att babbla på så att jag visste om att det fanns liv på jorden och jag kunde styra mina tankar till något annat. 30 minuter senare somnade jag.

Vaknade upp. Trött som ett jävla as och insåg att det skulle bli min första dag som riktig telefonförsäljare. Virrade runt i huset som en idiot. Åkte till City gross för att fylla på kylskåpet lite granna. Jag åkte hem, käkade frukost, ordnade med matlåda och allt annat man ska göra. Åkte till jobbet, fick ett nytt uppdrag. Ja men kul, jag hade inte ens hunnit lära mig det gamla. Som tur var gick det ganska bra och jag lyckades sälja lite åtminstone.
Käkade min matlåda som inte alls var sådär god som jag hade tänkt mig att den skulle vara. Vilken besvikelse.
Började ringa för det tidigare uppdraget jag hade lärt mig. Det gick ap dåligt. Varför finns Universal & Glocalnet?! Hur lätt är det att övertyga folk om att det är bättre att flytta till telia när telia har dyrare priser. Nej juste. Fullständigt omöjligt. Fick dock prata med en jätte trevlig gubbe som inte var intresserad av att köpa men han tyckte att jag var en väldigt duktig försäljare. Tack tack det var ju snällt. Glädjen på jobbet var dock ett besked om att mitt lilla projekt verkar fungera ganska fint endå. Jag bara slirade på en dag. det får man göra.

Åkte hem. Hamnade såklart bakom en sölpelle som tyckte att det var en bra idé att köra 90 km/h på en 110 väg. Yes yes. Sånt är livet och självklart hamnade jag bakom honom precis när det bara blev ett körfält. Men hem kom jag. Olyckligtvis var jag så trött att mitt te hamnade i öl glaset istället för Latte-glaset. mm juste. Ölglas är väldigt tunna i jämförelse till Latte-glaset så glaset blev alldes för varmt så jag kunde inte hålla i glaset.
Sen går vi vidare till kylskåpet som jag hade fyllt upp. Vindruvor. Fy fan vad gott. Nej tacka fan för de, jag har aldrig ätit såhär äckliga vindruvor i hela mitt liv. Nu vågar jag inte ens ge mina Kiwi:sar ett försök. Dom är säkert äckliga dom med.
 
nej nu ska jag leta reda på något att försvara mig med ifall jag blir rädd för min tumme inatt igen.

Kommentarer
Postat av: Em

Malin vart jobbar du? Blev det resultat (eller vad det heter) där i Hofors?

2007-11-08 @ 13:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0