En lördag i Falun

Gårdagskvällen skulle jag viga till hemma-spa. Jag hade inhandlat allt för kvällen. Som vanligt blir aldrig någonting planerat och när jag satt hemma hos isabell så byttes mina hemma-spa kväll's planer. Ett samtal senare från Tammy och jag hade ändrat mig. Isabell hängde med mig hem och vi gjorde hårinpckning, käkade världens flottigaste hamburgare och provade kläder. En hårblåsning och sminkning senare satt jag i min bil med Tammy ( hur hon hamnade där orkar jag faktiskt inte berätta) påväg hem till Hanna som fyllde 20 års. Eller hon hade fyllt det i onsdags men hade festen igår. Mycket trevliga människor men ungefär i samma grad som alla blev fullare så sjönk mitt humör. En tanke som höll mig vaken var; När vi kommer in på Harry's så får vi dansa. det kommer bli kul. När tristessen blev för stor och alla var så fulla att dom inte riktigt kunde hålla ett normalt samtal med en person utan behövde ha minst 3 konversationer i luften samtidigt så började min mobil ringa. Det var trevligt. Ett samtal från oskar som cyklade och ett samtal från isabell som funderade. Jag ringde lite och det var svårare än väntat. När festen började urarta och det blev bråk så skjutsade jag de två bästa vännerna Tammy och Linnéa till stan. Vi skulle in på Harry's. Tror ni det gick? Nope, stenhårda var dom igår. Det var säkert bara för att jag var nykter.

Linnéa var oanständig och Tammy var pratglad men tillsist kom vi in på Etage. Etage tog som vanligt överpris för att dom hade kommit på den där idén att ikväll ska vi ha ett Tema. Ett tema som alla hatar, men det är ingen som vet om att vi har ett tema och folk kommer gå hit, inget ont anande och sen får dom betala överpris för att dansa till kass musik som alla hatar. Jaaa, Jippie. Linnea och Tammy var överdrivet trevliga mot varandra och det slutade med att dom faktiskt hade kul med varandra. Vem hade kunnat ana det? Allt som behövdes var bara kopiösa mängder alkohol. I fortsättningen ska jag nog alltid bära med mig några liter sprit i en dunk. Sprit är underskattat. Vi traskade till baren och när vi  gick förbi dansgolvet fick jag en shock. Har det alltid funnit så mycket idioter i Falun och vad håller alla på med? Så där stod jag med nykterhetsglasögon för blinda och bara såg allt.
Det var riktigt hemskt och när jag inte trodde att det skulle kunna bli så mycket sämre insåg jag att dom spelade musik som bara folk som går på Speed, LSD eller har käkat 10000 koffeintabletter kunde dansa till. Fast, dom som var fulla försökte så gott dom kunde. När jag hade hittat botten så fick jag rethosta. Underbara, fantastiska kväll. Jag försökte hålla skenet uppe men vid 01.15 orkade jag inte längre utan åkte hem och satt mig på facebook. Jag skulle bara skriva ett kort meddelande men det blev ett jätte långt meddelande angående hur misslyckad min kväll var. Det lustiga är att det blev ju väldigt roligt för jag gjorde sådär som jag har sagt att jag ska sluta med -  Göra en parodi av mina misslyckanden. Ja, jag gör det hela tiden. Undermedvetet. Det är ju tur att jag kan underhålla andra iaf.

Jag åkte och hämtade Linnea som hade blivit kvar i stan. Hon var överförfriskad men det var ganska underhållande. Jag kröp ned i sängen och somnade. Ljuvliga liv.
Idag har det inte hänt så mycket. Jag har kollat på reprisen på desperate housewives och sen var det inge mer med det. Eller jo, när jag åkte och handlade så var jag med om något jag inte har varit med om förut.
Jag såg mitt ex gå och hålla en annan tjej i handen. Det var faktiskt en väldigt konstig känsla. Först och främst för att han var i Falun och sen för att han hade den där tjejen i handen. Brukade det inte vara han och jag som gick exakt där och höll varandra i handen? Tack och lov att jag satt i bilen och att han inte såg mig. Jag hade kunnat hantera situationen väldigt bra om det inte var så att jag är sjuk och sjukt ful just nu. Det ser ut som att jag varit vaken i en hel vecka som enbart har bestått av att dricka alkohol och ta droger. Ungefär så.
Men jag kan även berätta för er att det skärde inte i kroppen på det viset som det skulle kunna ha gjort. Jag blev inte ens svartsjuk utan började istället tänka vidare på mitt lilla liv som jag lever nu och att jag har det faktiskt roligare nu än vad jag hade förut. så varför ska jag klaga. Nu sitter jag bara och inväntar att den här månaden ska gå så jag får träffa och känna. Veta lite mer om hur saker och ting kommer bli. Jag längtar även skalle efter att jag och Tammy ska få en fin 2a att bo i. Det kommer bli ett gulligt och sött tjejigt rum för mig och ett rockigt fränt rum till Tammy. För det är så vi är. jag är den söta och tammy den fräna.


Kommentarer
Postat av: Tammy den fräna

fan vilket vasst inlägg, nu är du på g! Tack för igår babe, tyckte iaf att det var jättekul att du va med :)

2007-09-23 @ 21:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0