Jag och min gitarr

sitter fortfarande och lyssnar på den där låten...
Snart kommer jag börja att spela den på gitarr, om bara någon skulle kunna komma hit och stämma den åt mig. Det är verkligen svårt att stämma en gitarr. En gång försökte jag använda mitt gehör för att stämma den själv bara sådär. Ja, det går faktiskt att stämma en gitarr bara sådär rakt av, för det gjorde alltid Danne och flera av mina killkompisar vet precis hur man gör för att stämma en gitarr bara sådär rakt av utan stämapparat. Det gick tyvärr inte sådär jätte bra för min del, när jag var färdig med gitarren så lät den bra mycket värre än när jag började. Eftersom skadan redan var skedd så kunde jag fortsätta en liten stund till. Blockflöjten åkte fram och jag blåste ut ett a. Jag greppade gitarren och plingade lite på vad jag trodde var en a-sträng. Min gitarr låter fortfarande inte riktigt frisk. Kanske om den lät ännu sämre än innan. "Tredje gången gillt" tänkte jag och plockade fram nästa flöjt - Alt flöjten. Hmm. Jag kom inte ens ihåg hur man tog ett A på den flöjkten, och sen insåg jag att om jag inte kan a på en flöjt som jag har spelat på i några år så vet jag nog inte riktigt vilken sträng som är a-strängen på min gitarr. Finns det ens en a-sträng på en gitarr? Så nu undrar jag; Är det någon som känner sig manad att komma hit och stämma min gitarr, kanske någon med väldigt bra gehör som även kan berätta vilka akord låten går i?
Jag har ju alltid sagt att min nästa pojkvän inte ska spela gitarr ( eller något annat instrument) men nu börjar jag faktiskt tvivla lite. Det hade ju suttit bra med en pojkvän som kunde göra mig aningens mer musikalisk för jag saknar att spela på gitarren och möjligtvis att jag skulle sträcka mig så långt att jag skulle kunna plinga på ett piano.

image99

Kommentarer
Postat av: lenny

MALIN! gjorde inte vi en låt om en mp3-spelare? Fan va bra!!

2007-09-01 @ 15:12:12
URL: http://Linneayeah.blogg.se
Postat av: Lenny

Ja just det!! vilken hit! Näe, vi ska inte flytta till Oslo, utan till en "by" som heter Lom. Där ska vi jobba på ett jättefint turisthotell. Är massa fjordar, en älv och lite sånt!

2007-09-02 @ 17:04:16
URL: http://Linneayeah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0