när korten kom på bordet.

Jag anade vad som kom krypandes i och med min kommande arbetslöshet. Jag visste att jag skulle bärja fundera på vad jag skulle göra under hösten och om det blev sälen till vintern. Sälen blev ganska så fastslaget, men nu vet jag inte riktigt. Jag älskar min pojkvän, men han älskar sitt arbete och arbetet kommer alltid att komma framför mig. Jag vill alltid komma först. Malin nr1. Så nu sitter jag med ett stort beslut som jag måste fatta, fortsätta vara tillsammans med Staffan eller bli singel igen. Det finns otroligt mycket som pekar på att bli singel igen. Det finns så mycket jag kan göra då.
Plugga utomlands. Flytta utomlands till engelsktalande land och jobba. Åka som vollontär i ett varmt och soligt land.
Det som blir uteslutet blir nog att åka till sälen och säsonga. Det skulle mest bli jobbigt att jobba med staffan om han var mitt ex. Det skulle bli så lätt att ramla tillbaka i det som var och bli minst lika sårad sommaren efter det när allting upprepas. Fast å andra sidan så värker det i hela min kropp när jag tänker på att inte vara tillsammans med staffan mer. Han är trots allt min staffan. Bara min. Jag skulle aldrig kunna ta att han träffar en annan tjej. Men är det värt att vara tillsammans med någon som alltid sätt mig i andra hand, ibland tredje hand? Jag vet inte. Jag är förvirrad. Jag skulle behöva en semester från mig själv just nu.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

ställ grabbhalvan mot väggen vetja! säg åt honom att det är all or nothing, take it or leave it. eller säg att du vill också göra saker med ditt liv och om inte han är beredd att sätta dig i första hand så gör du hellre lite annat tills han inser att jobbet kanske inte är allt. man ska inte leva för att jobba, man ska jobba för att leva.

2008-08-03 @ 19:38:35
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0