Ibland ær det då bra krångligt

Det jag har roat mig med de senaste dagarna ær att krångla.
Krångla jætte mycket kænns det som.
Det hela børjade førra veckan, tisdagen med det magiska datumet 25 november. Sådær lite lætt naiv som jag ær trodde jag att man kunde bestælla klæder från en viss sida med namnet Junkyard.se och bara betala några lappar extra i frakt så kunde man få hit klæderna, kanske några dagar førsent. Lite høga førhoppningar hade jag nær jag vaknade upp tisdagen en vecka senare och hade fått ett brev från Posten.  Jag var glad och trodde att klæderna låg vid nærmaste postkontor men det gjorde dom inte. Ett stort slag i annsiktet kændes det som nær jag fick reda på att det satt fast i tullen. Det blev inte bættre av att jag fick reda på att jag skulle betala 25% moms. 25% moms ær vældigt mycket nær man køper klæder før øver 4000 riksdaler.
Jaha nehe, nej jag vill inte batala 1200 kronor i norsk moms nær jag redan betalat svensk moms. Men sen fanns det dær lilla dilemmat att om jag inte hæmtar ut paketet och det går i retur så får jag betala 350 :- i straff avgift. och då skulle det betyda att jag lagt ut 700 :- på nada. På frakt på klæder jag inte ens fått prova och vet om dom passar.
Jag har gnællt och klagad och varit riktigt dryg men nu har det ordnat upp sig med vissa rabatter och i slutændan kostar det mig mindre att hæmta ut klæder i norge æn att skicka hem dom och bestælla dom på nytt.
Nu hoppas jag verkligen att dessa klæder passar, før annars tar jag næstan livet av mig.

Ett annat projekt jag underhøll mig med i tisdags var att sjukanmæla mig. Tydligen kan man inte bara ringa och sæga. Heej jag ær lite sjukt. Nej man måste ringa 3 pers och sedan boka tid hos lækare, gå till lækaren, berætta alla symptomen, gissa nær jag kommer bli frisk, få ett papper, gå till arbetsgivaren med papperet och sedan førsøka hålla sig hemm i lægenheten och hoppas på att man ær frisk på den dagen man tippade på att man var frisk. Om inte, så måste jag ringa lækare och alla igen och fixa det på nytt.
Men jag tror att jag ska ta mig till jobbet imorgon før nu kænner jag mig faktiskt frisk. Jag mr bra. Jag hoppas jag inte behøver krångla nå mer.

Linneas førældrar kommer och hælsa rpå i helgen, det ska bli trevligt :) Och vi har bestællt internet nu, så snart! Då jævlar :D Och nær datorn kommer på fredag kan vi se på film igen. oooh yeah.


aaajuste, jag var lite øverførfriskad i fredags och kunde inte min kod så bankomaten tog mitt kort och skickade det all værldens væg. Kanske till orrholmsvægen, men jag tror att efter x telefonsamtal och et bankbesøk kan jag ha førhindrat mitt kort från att få en ofrivillig sverigeresa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0