Kakevad?

Efter att inte ha sett asfallten på ett långt långt tag så blev det plus grader i førrgår och nu ær asfallten framme.
Jag har plaskat mig till jobbet och fått jætte bløta føtter. Idag kom min privatchauffør och hæmtade mig som tur var.
Antagligen orkade inte Rolf lyssna på mitt tjat om kalla føtter och bløta føtter på jobbet. Tænk er sjælva hur kul det ær att ha bløta strumpor och jobba i en frys som ær - 30 grader. Nej juste. Inte alls så kul.
Men i norge ær det hær tydligen en tradition. Veckan innan jul blir det mildt væder och det kallas før Kakelina/kakeline. Det har något att gøra med att man ska passa på att baka kakor nær det ær varmt ute. Det jag inte riktigt førstår ær varfør det skuille gøra bakningen lættare infør jul om det ær + grader ute.
Bakade man kakor utomhus på vintrarna kanske.. nej det låter lite dumt. I alla fall. Før att hålla oss till traditionerna hær i norge bakade Linnea en kladdkaka igår. 1 1/2 sats, och 1/4 av smeten hade vi inte ned i formen utan fick mætta våra magar till Ever After - a cinderella story. Mumsimagen vad gott det var.

Mina vinterklæder har kommit och dom passade jætte bra i storleken, dom ær dock aningens før varma just nu.. iaf nær det ær sånt hær væder, men det blir bra nær jag åker till Sælen. Snygga och varma vinterklæder ær sådant som man behøver dær.

I lørdags var det julebord med jobbet. Det slutade i den længsta pubrundan jag varit på.
Først bryggerikællaren med mat. Sedan toppbaren, Paddy's, Håkans och vi avslutade kvællen på Brenneriet. Alla var glada i drickan och det var æven jag. En mycket lyckad kvæll.

På søndag åker John John hem, på måndag åker jag hem, och på tisdag och linnea och fredrik hem.
Tænk att det ska vara så svårt att planera så att vi inte lyckades åka hem samtidigt nær vi alla ska till praktiskt taget samma stælle. John John ær væll lite utanfør som ska till borlænge istællet før Orrholmsvægen.
Sånt ær livet, några blir kriminella och kastar knivar medans andra får bli svensson svensson och de enda olagliga svensson svensson gør ær att køra før fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0