SSS - Snö, schlager & skriverier

Om 1 vecka och sissådär kanske 16 timmar är jag hemma i Falun igen. Fast bara sådär över en natt. Man behöver en natt ifrån allt ibland när man bor såhär ute på... hmm jag vet inte om jag ska kalla det landet, det finns ju trots allt affärer, fast inget bolag eller apotek så det kan ju inte klassas som en stad heller.. när man bor såhär bland snö och fjäll kanske jag ska skriva. En natt ifrån snö och fjäll helt enkelt. Tillbaka till civilisationen ( sen när började jag kalla Falu stad för civilisation?!). Saker och ting som har hännt är väll mest att jag har kommit ifrån disken och börjat jobba i baren som inte är så mycket till en bar ( om man bortser från dessa x antal fat öl vi säljer och alla dessa jävla jäger, glüwein & kaffedrinkar) utan mer ett café. Jag gillar det väldigt mycket och från ingenstans så har jag helt plötsligt gått om alla i timmar. Jag har alltså, jobbat mer än heltid... jag har jobbat över 160 timmar i februari ( som är den kortaste månaden på året) och har fortfarande 4 dagar kvar på februari att jobba på. Det känns bra :)  Lite halvsliten och trött på det mesta så åkte jag hem till Johanna i torsdags * och bara hängde. Jag hade tänkt ta med Fantomen på operan hem till henne så vi kunde kika på den, men då den fortfarnde var inplastad och jag inte visste vems film det var föll mitt beslut på Om en pojke ( som jag hatade första gången jag såg den och har inte sett den sedan dess). Halkade in hos johanna och förklarade omständigheterna med fantomen och sa " Men jag har med mig Om en pojke, fast jag vet inte om jag vill se den" .klokt. Vi tittade på den och det visade sig att den filmen var sjukt rolig. Vi satt och bara babblade tills vi blev alldes för trötta och det blev dags för mig att åka hem. till staffan.  Ibland känns det som om jag måste förtydliga för alla vart hem är. Det kanske inte fungerar att kalla 3 ställen för hem. Hem som i Falun, Hem som hos Staffan och hem som i Ottarstugan där jag betalar för att bo men aldrig sover, bara förvarar mina kläder och grejer och lite av min mat ( som dom i stugan börjat pludra mig på " annars blir den ju för gammal"),
Fredagen fungerade fint. Tror jag. Det enda jag kommer ihåg av min fredag var i och för sig att jag var en bra vän och ställde upp för sebbe som hade stukat handladen och kunde inte diska på bistron på kvällen, och gustav hade ingen lust. Så jag diskade och diskade tills klockan var 23.40 och jag äntligen fick åka hem för att sova. Inte för att jag lyckades somna föräns halv tre, men det är ju en annan sak. Idag gick allt fel på jobbet... eller inte allt, men det var en veva där jag skulle servera en kund... först tog creme frasien ( eller hur fan det stavas) slut så jag fick lov att hämta ny, då tog jag fel sån där så den var värsta tung och sjönk so en sten i gulaschen, men det kommer vi till snart, sen så upptäckte jag att gulashen var slut, så jag fick lov att hämta ny sån, sen när jag skulle ta upp en skål hade den fastnat så jag hämtade 2 nya skålar, sen så upptäckte jag det där med creme frasien som sjönk och sen så var det nå mer som hände.... jo juste, när han skulle få sin Staropranen så tog den precis slut och jag fick en skum explosion över mig. Kunden efter det ville ha Jöger, jag lyckades hälla ut 4 cl jäger. Jag var måttligt road. Jag har konstaterat en sak, av någon anledning är det alltid jag som får den sista pannkakan, spagettin, köttfärssåsen, vaniljsåsen, grädden, gulaschen, bröden, sprioten, ölen, vitlökssåsen och parmesanen. Hur fan kan det komma sig?! Jämt, hela tiden!. Helt sjukt iaf,  Hängde lit epå jobet så vi fick en spännande skotertur ned.
Ni som itne jobbar på hundfjället har kanske inte sett skyltarna om fondue-kvällarna på Lyktan? Det ska tydligen vara en upplevelseafton med en spännande skotertur. Skoterturen är att man åker i en släde, efter en skoter upp till Lyktan....?!?!?!?... Stockholmarna och danskarna tycker kanske att det är spännande.
Danskar finns det faktiskt överallt här uppe. Inom en snar framtid kanske det är så illa att jag börjar prata danska, för jag har typ börjat förstå dansak nu, så länge som säger någon läsk, varm chocklad, pommes ( frågar dom vad blouablööää är så är det bbeasås med chili) och allt annat som man kan fråga och beställ apå  på mitt jobb.
Jag har inte behövt sitta något mer i djungekrummet** det är jag lycklig över.
Hmm vad mer kan jag ha att berätta för er?
Jo juste, ikväll var jag jätte rolig hemma hos  Johanna. Jag berättade att jag skulle ställ aupp nästa år i melodifestivalen och sjunga en låt som ska hete Jag tycker om piroger på rövarspråken*** Jag tror faktiskt att det blir nästa grej. Tjejen som var blond ocj sjöng skulle jag och Johanna recensera ungefär såhär: En blanidning av Sarek och Nightwish möter Carolas vindar ( slu tpå recension). Vi kan eller vet ingenting, men jävlar vad kul vi har endå. Jag dog ( som lena ph, myran eller egentligen bara Linnea palm skulle ha uttryckt sig) när dom 3 tjejerna i färgglada klänningar entrade scenen. Vem släptte egentligen upp dom där? Och jag tycker att kvinnan i Bwo's kommentar "Det visar ju att folket röstar på bra låtar och inte kända namn" var gamnska härlig- Bwo är ju inte alls ett känt namn och dom vann ju inte alls skiten. Det enda som var bra på riktigt, och dåp menar jag inte bra som i att jag dör i soffan av hånskratt eller sådär, var Björn Gustavsson ( som är sjukt underbar) var när han sjöng låten till Carina Berg och sen så när dom filmade hans magrutor. MMM magrutor. Den besattheten jag hade av magrutor när jag gick i 8an kanske är påväg tillbaka. På den tiden hade jag inte så höga krav på killar....
Dom ska ha magrutor och vara snygga. Inte en tanke på att dom kanske ska vara snälla? trevliga? Tycka om mig som jag är? Få mig att skratta? Charmiga? osv. Listan kan ju faktiskt blit lång nu för tiden.
Hmm mebn nu kom jag från ämnet lite granna... eller det har jag väll mest gjort hela tiden, den blir så ibland när man skirver blogg och inte ser skärmen. Jag sitter nämligen och skriver på Staffans supertangentbord**** som man kan ha jätte långt bort från skärmen. Det är fränt. Min man fyller föresten 26 idag. Tur att han inte är sådär jätte mogen för då hade han säkert börjat tjata på mig om att klämma ut några ungar och sådär. Nej nu snart kommer det här att spåra känner jag. Det bästa vore nog om jag sa tack och godnatt för mig.


* Som var en väldigt jobbig dag. Jag vaknad eupp på morgonen och tycktes mig mp ganska bra. Men sen när jag kom till jobbet kom den sjuka kommentaren efter den andra och jag hörde inte ett skit. Efter att jag fått i mig lite vätska med 0 % alkoholhalt börjad ejag inse att jag var sjukt bakis och hade glömt alla mina hjärnceller på fjällis kvällen innan. Vad det var för saker som for ur min mun kommer jag inte riktigt ihåg, men Johanna roade sig gått åt mina konstigt ihopbygda meningar. Frågade iaf om dom ville ha chocklad i grädden.

** Rummet där man stängs in i 3 timmar för att sitta med helt galna ungar och glo, Dom dödar varandra, men du har inget ansvar, utan du finns där bara utifallatt

***
Rövarspråket. Sätt in ett O mellan två bokstäver som inte rö vokaler.
Jojagog totycockokeror omom popirorogogeror = Jag tycker om piroger

****
Som jag råkade slänga i golvet inatt ,  samtiidigt som hans mobill, när jag inte kunde sova inatt. Det var inte meningen eller särskilt sådär superpopulärt...

Ps/ bokningar till en dejt med mig 2 & 3 mars sker på mitt mobilnummer, eller via bloggen. Efter bokningen får ni en bekärftelse om bokningen har gått igenom,

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Jo tack det är bara bra, lite förslappad just nu efter några
dagar helt ledig :) Hur är det själv? Låter som du trivs rätt bra i Sälen? Jo jag ska till Falun på en konsultation på SPC, det ligger där ut mot Hosjö.. Så jag hoppas det finns en busshållplats nära där :) Mamma och CO åkte till fjällen igår, Hamrafjället, kanske ligger nära Sälen? Ha det så bra och sköt om dig, å de där med killar stämmer faktiskt ;)

2008-02-24 @ 15:20:23
URL: http://sandra1986.blogg.se
Postat av: Em

Hur långt i förväg går du att boka? Jag tänkte nämligen boka dig från slutet av november till mitten av december.

2008-03-03 @ 10:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0