konsten att ta det lugnt

Den största njutningen i livet är att göra det andra säger att man inte får göra


Bättre slitas ut än rostas sönder

Två mycket fina motton/citat. Jag gillar dom båda. Lever efter det första. Absolut inte efter det adra. Idag låg jag i solen och läste. Jag hade absolut ingenting att göra. Mina tankar gled över till " undra vad Linnea" hade gjort om hon var ledig idag. Konstaterade att hon skulle ha grejer att göra hela tiden, och högst få 1 timme i solen med en bok. Likaså Ronja som jag jobbar med. Jag funderade  vidare och konstaterade att det finns säkert hur många fler som har sådär fullt upp. Sen slog mig en annan tanke " Shit, fatta hur många som måste vara jätte avensjuka på mig som kan ligga så länge som jag vill i solen och läsa en bok, utan att känna att jag behöver göra något". Ha, värsta fränt. Det jag gör konstant drömmer folk om att göra. Jag är fashinerad. Jag tror att det är en konst det där med att ta det lugnt. Min enda stora talang.

Några tips och råd för den som vill kunna ta det lugnt:
 - Ha enbart 1 date med 1 vän per dag. Annars blir det för mycket.
 - Om du behöver städa ditt rum, tänk på att det blir faktiskt en dag imorgon oxå... och just imorgon kanske du känner för att städa ditt rum.
 - Tänk inte på vad du borde göra, tänk på vad du vill göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0