det där som inte stör

Igår var det en helt underbar dag. Jag och Staffan åkte till Lindvallen och åkte skidor. Han är ca 100 gånger bättre än mig, men han stod ut med mig. Jag var ganska duktig. Jag la ned det där med att ploga för att det är så jobbigt i knäna. Istället gled jag på istället. Vi fikade lite i Lindvallens toppstuga som antagligen har haft samma ritare som lyktan. Det såg precis likadant ut. Efter det övergav solen oss, så vi åkte ned för backen för att kika lite på stadium och sätta oss på after skin. Jag var nykter så att pojken ´fick dricka lite öl, som tröst för att han har haft en vit vecka.
Wille, Walle och Helena kom förbi och joinade oss. När after skin var över så gick vi in på Ica och handlade middag. Lagom tills vi kom ut från ica hade det blivit snöstorm. Mycket trevligt tyckte jag som skulle köra hela vägen hem. En vända hem till Björnstigen, där Staffans älskling blev sur och slutade fungera. Det är tur att jag hade min fina cab här som kunde köra vidare under kvällen. Vi lagade världens godaste middag och sedan blev det mys framför tv'n.

Idag så sov vi oförskämt länge. Kliockan 13.00 kom jag upp ur sängen och slängde mig ut i längdspåret. Det var strålande solsken och det kändes som om hela världens log mot mig. faktiskt, det är sant. Efter det så diskade jag och städade i ottar. Tiden rann iväg så jag skyndade mig till stadium i Hundis bara för att insé att dom inte hade Burton linnet jag skulle köpa. Åkte vidare till nästa Stadium i Lindvallen, provade linnet och det var äldans snyggt, men sen såg jag den där as mysiga we tröjjan... som påminner precis om våra gratis carlsberg tröjjor som vi jobbar i, bara att det inte var carlsberg och att den här kostade 800 spänn, men det var det faktiskt värt, as snygg. Glad traskade jag till Ica och handlade lite mat. Sen så städade jag på björnstiden och så har jag lagat mat. det var praktiskt taget min dag.

och sen, jag ska på tennisveckan i Båstad. sug på den ni, det trodde ni aldrig om mig aah?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0