en mus i vårt hus

Precis innan jag ska stiga ur bilen säger jag till Annelie att jag ska ha det så skönt ikväll, ska hämta staffans dator ut till tv:n och bara sitta och ta det lugnt. Sdet första jag får höra från gustaf när jag kliver in i vårat hus är att han har sett en mus, och att det förmodligen finns i mitt och staffans rum.
Jag öppnar dörren och ställer mig på alla fyra och kikar under sängen, bara för att se om musen är där eller om jag vågar gå in och hämta datorn. Från ingenstans kommer mussen skuttande mot mig. Jag skriker högt, gält och mycket tjejigt. Jag tror jag skrämde musen... för den vända tvärt och skittade åt ett annat håll.
I hopp om att hitta en musfälla åker jag till Spar, men där var dom slut, så jag kom därifrån med världens dyraste råttgift. Kikade in på preem utan störra lycka. Vi gillrade en fälla, råttgift i en coca cola flaska, utan större framgång. I ena stunden kraffsar den mot gustavs rum och i nästa stund ser man det försöka komma ut genom dörren. Den sticker lixom ut benen och nosen. Skit vidrigt. Där inne har jag alla mina kläder. Alla mina grejer. Inte en chans att jag sover där inatt. Övervägar seriöst att sova hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0