Norrköping

Jahapp, då har jag traskat runt på Norrköpings gator i några dagar nu då. Här nedan får ni en ganska lång och tråkig redogörelse om vad jag har haft för mig under dagarna här i norrköping.

hmm få se nu, jag kom hit förra måndagen och nu är det..... torsdag? Ja juste.  Bilfärden ned hit var ingen succé eftersom bilmotorn satt ihop med ett buntband, och det bandet gick av hela tiden. Så jag har stannat med på varje rastplats på örebro'smotorvägen på en och samma dag. Det ni! Det hoppas jag att ni aldrig kommer behöva vara med om.

På tisdagen så gick vi in till stan och fikade. Jag blev jätte anfådd och trodde jag skulle dö. Min kondition finns inte riktigt kvar om jag ska vara ärlig. På kvällen blev det en glass.

Onsdagen ägnades åt att gå upp jätte tidigt för att sjösätta Jockes båt. Det gick ganska bra, bara det att den höll på att välta. Jaja, sånt som händer. Vi åkte ut till en jäte mysig ö med en fin kyrka på. Tji fick jocke när hans knut låssnade och båten slog runt. Staffan var jätte glad för att det var just hans knut som hållit. Åkte och kollade på lyxvillor och jag tror jag hittade Abbe's drömhus. Det var massa torn och det var stort så man kan leka kurragömma. precis som han vill ha det. På kvällen var vi vuxna och gick på parmiddag. Det var väldigt trevligt, men sen så åkte Alias fram och det blev ganska stökigt och när vi började bråka för mycket la vi ned det hela.

På torsdagen vaknad jag av att staffan drog och slet i mig och var uppspelt för att vi skulle kolla på Första maj tåget.... mmmm precis. Hur glas blir man om man är bakis och någon väcker dig för att titta på ett första maj tåg?
Vi fick springa genom hela staden ( min kondition hade fortfarande inte förbättrats vid det tillfället, ha det i åtankarna) och det visade sig att första majtåget var ungefär som cruising. JAg kunde förlåta staffan lite halvt då iaf. Det var trots allt snäppet bättre en att titta på ett tåg av människor med skyltar. Efter tåget blev det en fika och en promenad runt strömmen. När vi väl kom hem var jag så trött så jag trodde jag skulle tuppa av. Vi enas om att köpa pizza och hyra film. Vi går till det närmsta stället som jätte praktiskt har både pizzeria och filmuthyrning i ett. Men, det finns alltid men, då har dom inte walk the line. Nähäpp. Vi traskar vidare till nästa ställe, letar i 20 min och hittar äntligen filmen. Och vad tror ni händer? När vi kommer fram med den till kassan visar det sig att det sista exemplaret precis har blivit uthyrd. Kul. Vi går ännu längre och är helt plötsligt utanför jocke, vilket är på andra sidan stan och där har dom Walk the line. vi traskade hemmåt och köpte sjukt goda pizzor och låg sen i sängen hela kvällen. Jag var pms kossa och grinde stora tårar till Surf's up, men inte så mycket till walk the line.

På fredagen så skulle vi ut till Staffans föräldrar för att han skulle fixa bilen. Det skulle bara ta en halvtimme. Dagen slutade med att jag satt och hjälpte ca 7 år gamla Jonte att spela Online spel, i 3.5 timmar!!! När han väl var klar med bilen tycker han att vi ska stanna till på Ettans och dricka kaffe. Jag satt ned foten och sa nej.

Lördagen vet jag inte riktigt vad vi gjorde på dagen, eller jo, Viu var ju faktiskt jätte hurtiga och gick 1 ½ varv runt strömmen, för att sedan sätta oss och trycka i oss kakor på ett café. Adam kom dit och gjorde oss sällskap och idiotförklarade dom som gick i 3an på gymnasiet och itne visste vem lasermannen var, Jag skrattade glatt med och sen när vi traskade hemmåt så frågade jag staffan lite försiktigt vem lasermannen var... På kvällen gick vi ut. Hann med 3 olika ställen, det är ju knappt att vi har så många ställen i falun.

Sen blev det söndag och vi...hmm... Ja! Vi träffade Jonny. Satt på Fräcka fröken och drack öl ( bacardi breezer för mig) och snackade strunt. Jag satt och kollade efter biltåget som skulle komma, det hade dock åkt förbi innan ja och staffan hade hunnit dit.  På kvällen gick vi och käkade på O'learys med Lill Johan, Lisa och Elin. God mat och mycket dricka. Sen drog vi vidare till Wasa där det inte alls var så mycket folk, men det var ganska trevligt endå.

På måndagen var ju tanken att vi skulle åka till något som jag fattar det som skulle vara typ som lager 157, johan hade sagt att han minsann skulle vakna 8 på morgonen och ringa och väcka oss och sen skulle vi åka dit. Men vi vaknade upp vid 12 och mådde inte allt för bra. Turen ställdens in. Istället skulle jag och staffan ta en kort promenad på 10 min till media markt. Promenaden tod snarare 30 min och media markt var inte ens sådär speciellt bra som jag hade tänkt mig. Käkade lite thai fast food och gick hem för att göra oss redo för mitt step up pass. Lisa ( Lilljohans flickvän) är nämligen instruktör på Natilus och skulle ha step uåp basic. Jag trodde jag skulle dö, men jag klarade passet och hon var mycket imponerad.

Vaknade upp med en väldigt öm och stel kropp på måndagen. För att ingen ska missa det. en MYCKET ÖM OCH STEL KROPP. Aj.vaderna kändes lika korta på Coca cola burkar. Men till Kolmården skulle vi iaf. Traskade runt och tittade på alla djur som låg och sov. Det lär ha varit något i deras vatten den dagen. Typ sprit kanske?
Präriehundarna var sjukt söta och jag ville ta med en hem. Lika så dom små killingarna ( getungarna heter det kanske?). Kikade på en Malin ( Knubbsäl) ssom kunde gå på händer, såg några pingviner långt bort. Det bev jag lite ledsen över, jag ville ju titta nära på en Happy feet. Kikade på lite delfinshow med Markoolio. Mer delfiner och mindre markoolio tack.Dom hade lixom en skräm i högra hörnet med markoolio på, när han var prao elev där... barnprogramshumor. Delfinerna sprutade vatten så det bubblade och markoolio pruttade. Mm. Han fick även en boll i huvudet och försökte mata delfinera med Macdonken mat. Vi tog även en svängom i safariparken som inte heller var något att hurra över. Det ända som var roligt var när nägra vargar jagade en björn. Kolmårdens djurpark är med andra ord inget jag tipsar om.

Onsdagen vigdes åt en tur i Linköping. Jag gjrode diverse inköp, bla ett par jätte fina skor som har gett mig ca 700 skavsår idag. Fan för nya skor. Sen på kvällen så gick jag, Staffan och hans kusin sofia ut på wasa på kvällen. Tanken var väll den att vi skulle sjunga kareokee, men det slapp jag som tur var. Det var några killar som stal min och fias låtlista. Tack och lov för det.

Idag har vi mest bara fikat lite med adam. Staffan har fått beröm för sin tatuering av en alkolist som kan sparka högt. Han tyckte även att staffan hade väldigt fint skägg. Mmm. Nu är staffan och kollar på fotboll tror jag det var och jag ska väll börja göra mig redo för ett aerobic pass med Lisa. Hoppas bara mina fötter klarar av det.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

du måste äta på pappa grappa's om du inte redan har gjort det! där har vi lyxpizza på hög nivå :) mmmm...

2008-05-08 @ 22:48:29
URL: http://chibichibimoon.blogg.se
Postat av: tammy

Haha! Det var jag som var där och delade ut tequila shots till alla djuren. Kände att dom var värda det.

Kul att du köpte nya skor, det är bra att du följer mina tips hehe.
Idag åker jag hem, så jag ringer dig på tåget.

PUSS :)

2008-05-12 @ 11:26:38
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0