Jag känner mig så seg

Jag känner mig väldigt seg för ögonblicket. Alltså seg seg. Seg som i " Om du drar mig i benet så kan det bli 5 meter långt". Om någon skulle beställa mig på en restaurang så skulle dom skicka tillbaka mig till köket och gnälla över att jag var lite seg. Jag kanske behöver bankas lite? Banging. Oj nej nu ska jag inte vara sådan.
Idag tyckte jag att jag fick väldigt mycket gjort.
Jag har städat mitt rum, rensat ur min ericsson påse, jag har damsugit på hela övervåningen och jag har städat toaletterna. Har jag fått ett tack? nej. Inget litet tack, istället att efter att jag berättat allt det där, så frågar pappa mig vad jag har gjort idag. med en liten iritation i min röst upplyser jag honom om att jag faktiskt har städat hela huset.  Tydligen ska jag ha hunnit med mer oxå tyckte pappa. Ja för all del har jag väll hunnit med mer. Maja ringde mig och vi pratade på i en halvtimme. Flickebarnet har det bra i London. Jag har minsann suttit och tittat på gamla kort och upplevt gamla känslor. Jag har drömt mig bort med Linnéa, ja oj vad jag har drömt mig bort! Linnéa vet vad jag pratar om. Jag har även fått ett litet levnadstecken. Det är dom där småsakerna som gör min dag.
Det som hade varit pricken över iet ikväll hade varit om någon hade hört av sig och frågat om vi skulle kolla på en film och trycka i oss kärnfria vindruvor och lite loka. Jag vet, nu tycker ni att jag hade kunnat höra av mig själv, men det gjorde jag faktiskt. Jag hörde av mig till hela två personer som dissade mig. Sen gav jag upp och spelade x antal partier spindelharpan. Nu är jag här. Uppgiven och dricker mitt mums bums te som ska smaka chocklad. Jag tror det börjar bli gammalt för det är inte alls lika gott som det var för ett år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0