"ja, och jag orkade inte gå till kiwi"

En ny helg är över i Lillehammer. Jag och Linnéa har haft Ahlgrens ( Alan Green) på besök. Vi har verkligen fått sätta våra engelska kunskaper på prov. Han hade en dialekt - Cockney, som gjorde att vissa saker var lite svåra att förstå. Speciellt när det kom till köksredskap som kannor eller bunkar eller ngt sådant, är inte helt säker på vad det är.. han blev nöjd när han fick en kanna, men sen när han skulle göra pannkakor till frukost åt oss så gav jag honom en bunke med ett handtag och han sken upp som en sol och sa; Yeah that's a jug!
Hmm men jag tror mer på kanna.
Linnea tog med honom ut i skidbacken, det första hon gjorde var att lura ned honom för en röd backe, och nu ska ni veta att vi pratar om en engelskman som aldrig har stått på ett par skidor tidigare i sitt liv.
Men det gick bra, för på slutet av dagen så fick hon honom till och med till att hoppa. På kvällen lagade jag en mindre lyckad middag ( ett resultat av lite för mycket alkohol och matlagning tillsammans), sedan var festen igång.
full fullare och fullast, en trio på tre, jag stod för fullast, vilket märktes tydligt inne på brenneriet när jag hade gett linnea med kort och sagt att " låt mig inte komma nära mitt kort, ge mig inte det under några omständigheter, jag kommer bli förbannad men håll i det hårt" och jag sedan 10 minuter senare skrek ut att jag ville ha red bull vodka och att hon skulle ge mig mitt kort och jag blev förbannad, men blev dock gladare när det visade sig att hon faktiskt gav mig en cigg. Förstår inte riktigt varför hon inte skulle ha gett mig en cigg, men ibland går inte hissen ända upp när man är full.
Vi tog oss hem, och när vi kom till lägenheten så satt vi och ropade på några svenskar genom vårat fönster ?! Dom var trevliga men skulle åka hem så de hade inte lust att efterfesta.
På söndagen mådde jag inte allt för bra, eller jo till en början gick munnen i ett men senare snurrade huvudet i ett.
Vi gick ut i det fina vårvädret och köpte en glass  ( som alan så snällt körde upp i mitt annsikte), men sen kände vi att det fick vara nog med frisk luft så vi gick hem och la oss på soffan alla 3 och tittade på en film utan egentlig handling ( marley and me) och sedan på Run fat boy run! Som faktiskt fungerade igår.
Det var en väldigt väldigt trevlig helg och det var otroligt kul att ha alan på besök och jag är fortfarande imponerad över att han tog sig hit till lilla lillehammer ( it's easy to get lost in lillehammer, it gots only one big street) trots jobb och studier
Och för övrigt har jag och Linnea byggt en kojja av lakan idag över vårat tvättställ och sedan har hon köpt toalettpapper, vilket fick henne att inse att hon har ett förklaringsproblem. Hon förklarar allt, till och med för tanten på 7eleven när hon köper toalettpapper. That's my girl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0