1 moppepojke

Livet brukar vara väldigt ironiskt ibland. För att ge exempel på detta så kan jag bara fråga er:
Varför låter den unga killen med moppe mustagen mer glad än killen som påstår att han älskar mig när han säger hej till mig?
Den upptäckten gjorde jag nämligen i lördags när jag sprang upp till Kiwi mitt i tårtbakanden och köpte laktosfri mjölk för det saknades. Han satt där i kassan och gav alla ett alldagligt hej tills jag kom, då sken han minsan upp som en sol och gav mig ett hej. Och tro mig, det hejjet kom från hjärtat.
Han var nog rädd att jag hade övergett kiwi och att han aldrig mer skulle få ha våra värdefulla konversationen
Moppekille - Var det bra så?
Malle - Japp
Moppekille -  då blir det _ _ _ ( känn dig välkommen att fylla i valfritt belopp) kronor
Malle - Japp
Moppekille - Kvitering?
Malle - Ja tack
Moppekille - Ha det!
Malle - Hej då!

Hmm kanske inte de mest händelserika konversationerna, men tydligen betyder de mycket för honom.

Men iallfall så bakade jag och Emma en tårta i lördags flr vi skulle ha kalas. Trots att Jag, Emma och födelsebarnet själv var sjuka. Det visade sig en stund senare att alla andra gäster bortsett från magni oxå var sjuka så det uteblev och istället blev det en riktig tjejkväll ute på byen.
Hade jag tänkt lite längre hade jag nog tvingat oss alla att stanna hemma för dagen därpå hade jag hög feber och natten som kom spenderade jag på toaletten.. Och någon dag därtll.
Effektivt sätt att förlora alla extrakilon man la på sig över jul. Vem fan behöver betala för tarmsköljningar när man kan få en släng av magsjuka? Världens detox med tanke på att matlusten försvann i samma veva. Kanske borde vara glad att jag blev lite sjuk. Nu har jag iallafall tillfrisknat och det är bara min hals som beter sig som en idiot, inte bara halsen förståss, men när det gäller mig så är det bara halsen som beter sig som en idiot. Förhoppningsvis ska lite sömn lösa detta problem och imorgon är det jag som går till jobbet. Är riktigt trött på att ligga på soffan nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha han är så gó den där kivi killen! vad skulle vi göra utan han, vegas och seven pojken?? jag kan inte ens föreställa mig hur tillvaron skulle se ut för oss då!

2009-01-18 @ 15:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0