Fatorexi - du tror att du är smal men du är tjock?!

Ja då fick man det bekräftat också...

Nu på senaste tiden har jag haft lite problem med att komma i diverse kläder, framförallt byxor. Jag har inte alls kunnat förstå varför jag inte kommer i dom, eller jo, jeansen jag köpte innan jag har jag väll kunnat räkna ut varför jag inte kommer i, men mina svarta serveringsbyxor.
Jag köpte mina svarta byxor när jag jobbade en säsong i sälen, dom satt bra till en början, tänjde ut sig samtdigt som jag gick upp i vikt så jag tänkte aldrig riktigt över hur mycket jag hade gått upp i vikt.. tills jag kom hem och insåg att jag lagt på mig ca 11 kg. Men som sagt, byxorna kunde jag fortfarande ha.

Förra sommaren gick jag tillbaka till serveringsyrket och drog på mig byxorna, i början av sommaren satt dom bra, men i slutet på sommaren hängde dom i rumpan och var alldels för stora. Fine, malle happy.
Och nu, nu när jag skulle jobba på en restaurang igår, så tänkte jag att jag drar väll på mig mina gamla byxor, självklart att jag kan ha dom, jag var ju smällfet när jag kom hem från sälen och då kunde jag ju ha dom... men nej! Dom har aldrig suttit tightare! Men jag ser ju inte smällfet ut, kroppen ser faktiskt helt okey ut nu, det är bara när jag tar på mig några andra byxor än tight som jag ser ett litet problem.
Det lustiga i historien är att jag väger faktiskt mindre nu än när jag kom hem från sälen, fast jag kanske borde prova en annan våg och kolla upp hur saker och ting egentligen ligger till. Tänk om jag väger sjukt mycket mer än vad jag tror och att min kropp inte alls ser så hälsosamut som jag intalar mig själv att jag tycker att den gör? Jo det återstår att se.

För dig som inte vet vad Fatorexi är, så kan jag länka till en artikel som jag läste nyss på aftonbladets hemsida:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7011321.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0