The list

ja, jag är faktiskt lite besviken på vad den här dagen har att erbjuda.

- Danne har åkt tillbaka till Uppsala
- Jag är förkyld
- Jag missar moas kalas
- Jag missade linnea b's telefonsamtal och känner mig som en urusel vän
- Hultsfreds bandsläpp ?! Va? Får dom verkligen luras sådär? Ett bandsläpp borde innehålla något mer spännande. Nej, det där var inte ett riktigt bandsläpp.

Men något jag tycker är bra är att Jag och Tammy vann över Danne och Fille på Alias igår. Jag var nöjd. Danne var en dålig förlorare.

Och jag fick mig ett litet krav igår:

(x) snott den här listan från någon (Tammy)
(x) rökt en cigarett
(x) rökt en cigarr
( ) varit hög
(x) varit full
(x) hånglat med någon av samma kön
(x) varit kär
(x) blivit dumpad (va? nää, det kan inte stämma...)
(x) dumpat någon
( ) fått sparken
( ) varit i knytnävsslagsmål
(x) rymt hemifrån (ja, en gång, i 1 timme.)
(x) haft känslor för någon som inte kännt samma sak ( jag har faktiskt oxå gått på högstadiet).
( ) blivit arresterad
(x) hånglat med en främling ( jag sa precis att jag har gått på högstadiet)
( ) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis ( bara nödvändiga snälla lögner, aldrig något elakt)
( ) varit kär i en lärare
(x) skolkat ( första gången i 8an från min 40 min långa franska lektion)
(x) legat med en medarbetare ( Danne jobbade på mitt sommarjobb)
(x) sett någon dö (Fågeln filip, han bröt nacken, det var hemskt).
( ) varit kär i en av mina internetkompisar
( ) varit i Kanada
( ) varit i Mexiko
(x) flugit ( flygplan)
( ) spytt i en bar
( ) sett en del av dig själv brinna
( ) ätit sushi
(x) åkt snowboard
( ) crowdsurfat under en konsert
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi ( och lekt molnleken)
(x) gjort en snöängel ( jag fick snö innanför jackan sist)
( ) haft ett te-party
(x) byggt ett sandslott( ja, ifallafall gjort ett tappert försök)
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) lekt uppklädd
(x) hoppat i en lövhög ( som mamma precis hade krattat ihop. vad glad hon blev då)
(x) åkt släde ( vassbo)
(x) fuskat när du spelat spel ( ssschhhsh! men IKKE alias!)
(x) varit ensam
(x) somnat i skolan/på jobbet ( jag har det int elätt när det gäller SO)
( ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång (dom är svåra att undvika)
( ) varit med i en jordbävning
(x) rört en orm ( den ormen bajsa på sig sen när maria skulle hålla i den).
( ) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad
( ) blivit rånad
(x) blivit missförstådd
(x) blivit stångad ett rådjur/en get ( furuvik har många ilskna getter)
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
( ) varit i en bilolycka
(x) haft kramp
(x) kännt dig som en utstött
(x) ätit ett helt glasspaket på en natt ( det är inte så gott som det låter)
(x) dansat i månljus
(x) hatat ditt utseende
(x) varit vittne till ett brott ( en gång såg jag en tjej skjutsa en annan tjej på en cykel, dessutom cyklade hon rattfull)
(x) ifrågasatt ditt hjärta
( ) varit besatt av post-it lappar
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
(x) varit på andra sidan landet ( jag har till och med gått runt vårat jordgubbsland i stugan)
(x) simmat i havet ( jag har simmat i flera olika hav)
(x) kännt som om du håller på att dö ( förra våren när mitt hjärta slutade slå för en stund)
(x) gråtit dig själv till sömns ( ibland är man ganska ledsen)
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungt karaoke ( fast bara hemma i min ensamhet)
(x) betalat för mat med bara mynt
(x) gjort något med dig själv som du inte borde gjort ( inte för jag kommer på något just nu, men jag har säkert gjort det)
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x) skrivit ett brev till tomten ( han fick till och med mina nappar)
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om ( är dock inte säker, men jag misstänker att jag har gjort det.)
(x) blåst bubblor
( ) gjort upp eld på en strand
( ) förstört en fest
(x) åkt rullskridskor
( ) fått en önskan inslagen (vadå?)
( ) haft sex med en apa
(x) burit pärlor
( ) hoppat från en bro
( ) ätit hund/katt-mat
(x) sagt till en främling att du älskar honom/henne(kan hända)
(x) kysst en spegel ( fråga min fågel om han har kysst en spegel!)
(x) sjungit i duschen (jag provade, men fick så mycket vatten i munnen att jag gav upp)
(x) burit en svart klänning( javisst, jag var utklädd till häxa på halloween. Fast nån gång vill jag ha en vanlig fin liten svart klänning. nån gång..)
(x) drömt att du gift dig med någon
( ) limmat fast din hand i något ( tammy har gjort det... varför?!)
( ) fastnat med tungan i metall ( emma har slickat på en lycktstolpe)
( ) kysst en fisk
( ) varit en cheerleader
(x) suttit på ett tak
(x) skrikit så att du inte fått luft ( dumt)
( ) byggt en kärra
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar
(x) stannat uppe hela natten ( en gång! det trodde ni aldrig om mig, sen somnade jag i solen dagen efter och brände mig).
( ) inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet ( long time agooo)
(x) klättrat i träd
( ) haft en träkoja
(x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam ( är rädd för att titta med någon annan oxå)
(x) tror på spöken
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
( ) spelat kyckling ( i betydelsen att spela en riktig kyckling, inte att spela rädd).
( ) blivit puttad i en pool med kläderna på
( ) blivit tillsagd av en främling att du är het
( ) brutit ett ben
(x) fångat en fisk och sen ätit den ( aborre)
(x) fångat en fjäril ( den åt jag dock inte)
(x) skrattat så mycket att du grät
(x) gråtit så mycket att du skrattade
(x) fuskat på ett prov ( fast bara liite, jag hade bara läst in hela kapitlet på min mp3 spelare i 8an.)
( ) haft en Britney Spears-skiva ( HA! det trodde ni inte va?)
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken ( varje varm natt ;))
( ) svimmat
( ) gråtit på tunnelbanan
( ) haft sex på offentlig plats
( ) legat med fler än tio personer
(x) snattat ( jag har liten)
(x) drömt att jag haft sex med en/flera vän/vänner ( alltså ingen dagdröm, en dröm på natten när jag sov)
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
( ) spottat på någon jag ogillat
( ) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt
( ) varit svartsjuk ( skulle jag?)
( ) jag kan skriva utan att titta på tangenterna


Sådär, hoppas att tammys välbefinnande är lite bättre nu :)


Kommentarer
Postat av: Tammy

Åh BRA Malin! Min tillvaro blev genast lite bättre ;) hörs imorn, puss

2006-04-18 @ 19:47:53
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0