montage

Eftersom sist jag skrev var i söndags, så kan jag lika gärna att börja rapportera om min mpndag ( som inte var allt för lyckad). I skolan så var det nationella muntliga i svenska B. Det sög riktigt hårt tycker jag. Men alla verkade klara av det bra.  Bortsett från mig som fick svettningar som jag alltid får när jag är nervös.
Jag gick på utvecklingssamtal och det var nog det mest depprimerande jag har gjort i hela mitt liv.
- Malin, känner du att du lyckas?
Självklart känner jag att jag inte lyckas med någonting. Det var riktigt depprimerande.
Jag åkte hem och var depp. Åkte på dansen och tittade mest på.
Åkte hem och var mera depp. Jag satt här som en apatisk flykting och funderade på varför jag misslyckades med allt jag gjorde. Efter några minuters funderingar insåg jag att jag faktiskt inte bara misslyckas, jag lyckas, men jag blir inte glad över det.
Det var länge sen jag var riktigt glad nu. Länge sedan jag kunde känna mig riktigt lyckad.
När klockan började närma sig 21.00 på kvällen kom Linnea över för att hämta sin laddare, och då bröt jag ihop. Linnea blev lite smått förvånad ( det är inte varje dag jag börjar grina sådär så fort hon kommer innanför dörren). Efter att hon suttit och snackat med mig i 1 timme så kändes livet lite bättre.

Igår  hade Linnea svårt att vakna. Hon hade A night at the roxburry låten som alarm signal, på högsta volym. Jag vaknade i samma stund som mobilen satt i gång. Linnea hörde ingenting. Jag var jätte förvirrad. Jag slänger mig på Linnea, plockar upp hennes mobil från golvet och stänger av larmet. Linnea har fortfarande inte vaknat, trots att jag ligger på henne.
Sen  när Linnea hade vaknat skjutsade jag henne till Tågstationen för att sedan åka hem och krypa ned i sängen 1 timme till.
Skolan var väll precis som vanligt. Lika hopplös och lika tråkig.
Jag åkte hem, bytte om och åkte på träning med Linnea. Det var riktigt skönt, synd bara att passet är riktigt jävla fult och att det alltid är massa hottisar runt omkring en. Lite pinsamt, men jag börjar bli van med pinsama situationer vid det här laget.
Efter träning handlade jag och Linnea mat på ica ( eller chips), började att vandra mot bilen.
HA! Då hände det som bara händer mig. Jupp jupp. Det hade kunnat vara värre, eller?

Åkte hem, tog en tröstpinne och käkade massor av god mat. Skrev ut kort från datorn, och kikade på Grey's! En riktigt mysig kväll.

Nu har jag världens chilligaste morgon. Jag älskar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0